گروه: اجتماعی
تاریخ: ۰:۲۴ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۴

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: باید اصل موقوفه حفظ شود و بنده نمی‌گذارم ذره ای از حق و حقوق موقوفات توسط سودجویان تضییع شود.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه  مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در همایش متولیان موقوفات شرق مازندران که در آستان مقدس امامزاده عباس (علیه السلام) ساری برگزار شد، گفت: اوقاف و متولیان موقوفات در کنار یکدیگر با هدف اجرای امینانه نیت واقف فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه حفظ و حراست از موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است، اظهار کرد: نباید بخاطر منافع دنیایی آخرت خود را بفروشیم و کسانی که در ملک موقوفه قرار دارند و یا بخشی از مدیریت موقوفات را عهده دار هستند باید طبق موازین شرعی عمل کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران دفاع از حق و حقوق موقوفات و اجرای امینانه نیت واقف را وظیفه ذاتی متولیان موقوفات دانست و افزود: وقف میراث گرانبهایی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده و باید این موقوفات را به نسل های بعدی خود تحویل دهیم.
حجت الاسلام حیدری با تاکید بر اینکه باید اصل موقوفه حفظ شود و نباید بگذاریم ذره ای از حق و حقوق موقوفات توسط سودجویان ضایع شود، تصریح کرد: برخی مواقع در بعضی از شهرهای مازندران شاهد تعرض و دست درازی برخی سودجان به اراضی و املاک موقوفات هستیم که اوقاف مازندران بصورت جدی با آنها برخورد می کند.
وی با تاکید بر اینکه متولیان موقوفات باید به مسائل حقوقی وقف آگاه باشند و در محاکم قضایی از وقف حمایت کنند، گفت: بروزرسانی اسناد اجاره موقوفات در راستای زنده کردن نیت واقف و اجرای امینانه یکی از وظایف متولیان موقوفات است که باید پیگیری شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اجرای امینانه نیت واقف موجب ترویج فرهنگ وقف می شود، بیان کرد: متولیان موقوفات در کنار اجرای امینانه نیت واقف به مسئله تبلیغ و اطلاع رسانی اجرای نیت بپردازند تا همه مردم از آثار و برکات وقف مطلع شوند.

print

پاسخی بگذارید