تاریخ: ۱۲:۳۰ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵

مشخص نیست چرا وزرای خارجه آمریکا در زمان سفر به روسیه کیف سنگینی را هنگام خروج از هواپیما شخصاً حمل می‌کنند.

سرویس سیاسی اقتصادشمال ،روسیه الیوم گزارش داد که مایک پمپئو زمان خروج از هواپیما در فرودگاه سوچی روسیه، کیف نسبتاً سنگین سیاه‌رنگی را با خود حمل می‌کرد.

طبق اعلام این شبکه روسی، این اقدام پمپئو همگان را به یاد اقدام مشابه جان کری، وزیر خارجه وقت آمریکا، انداخت که سال ۲۰۱۶، هنگام سفر به روسیه، یک کیف قرمزرنگ حمل می‌کرد.

روسیه الیوم افزود این امر چنان تعجب‌آور بود که حتی توجه پوتین را هم به خود جلب کرده و به شوخی خطاب به کری گفته بود: وقتی شما را چمدان به دست در حال خروج از هواپیما دیدم ناراحت شدم، از یک جهت این کار شما بسیار دموکراتیک است و از طرفی هم ظاهراً در ایالات متحده کسی حاضر به کمک به وزیر خارجه برای حمل چمدان نیست. فکر می‌کنم شرایط اقتصادی شما باید خوب باشد.

پوتین در ادامه شوخی خود گفته بود: تنها چیزی که به ذهن من خطور کرد این بود که شما چیزی را حمل می‌کنید که نمی‌توانید به شخص دیگری بسپاریدش، حتماً چیز باارزشی باید باشد، ظاهراً برای معامله بر سر مسائل محوری به اینجا آمده‌اید.

کری هم در پاسخ به پوتین قول داد در فرصت مناسب این کیف را باز کند و محتویاتش را، که حتماً برای او هم غافلگیرکننده خواهد بود، نشان دهد.

در عین حال او حاضر به افشای محتویات آن به خبرنگاران نشد و تاکید کرد این راز بین او و پوتین باقی خواهد ماند.

این شبکه روسی در پایان گفت: پرسش اینجاست که پمپئو در سایه بحران منطقه و پیچیده‌تر شدن اوضاع، نسبت به دوره اوباما، چه چیزی می‌تواند در چمدان خود آورده باشد.

print

پاسخی بگذارید