تاریخ: ۲۳:۳۶ :: ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
راهیابی آثار فیلمسازان مازندرانی به جشنواره رضوی

دو فیلم مستند از کارگردانان مازندرانی به چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی راه یافت.

زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فیلم‌های لِسِک و یالمان از دو فیلمساز مازندرانی به چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی که از ۴ تا ۷ اسفند در گرگان برگزار می‌شود راه یافت.

او افزود: فیلمه لِسِک به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا وطن دوست، روایتی است از یکی از اسرای ایرانی که در جنگ تحمیلی به مدت ده سال در اسارت بوده و همسر او از سن ۱۷ تا ۲۷ سالگی منتظر بازگشت او می‌ماند.

زارع گفت: فیلم یالمان به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی عیسی بابایی دیگر فیلمساز مازندرانی نیز برشی از زندگی زن ۷۰ ساله به نام خاله زهرا است که با داشتن ۷ فرزند به تنهایی زندگی کرده و برای امرار معاش کار و تلاش می‌کند. همدم وی اردک‌ها و مرغ و خروسش هستند که با آن‌ها سرگرم شده و روزگار می‌گذراند و اگر یک روز آن‌ها را نبیند بیمار می‌شود.

از آغاز اعلام فراخوان جشنواره فیلم کوتاه رضوی تا ۲۰ آذر ماه مجموع هزار و دو اثر در بخش‌های مختلف در سایت جشنواره بارگذاری شد.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اسفند ۹۹ برگزار خواهد شد.

print

پاسخی بگذارید