با حضور مسیح مهاجری
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۸:۰۷ :: ۱۳۹۷/۰۹/۳۰

دفتر آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان مستقر در حوزه علمیه قم روز گذشته با حضور استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در این خطه شمال کشور در ساری افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد شمال ، ایرنا در پوشش خبری این رویداد از قول خبرنگار خود نوشت :مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در مراسم افتتاح این دفتر گفت: شخصیت آیت الله جوادی آملی معمولی نیست و صفت علامه برای ایشان کوچک است برای این که ایشان علوم قرآنی را حد بالایی در جامعه معرفی کردند.
حجت الاسلام مسیح مهاجری از آیت الله جوادی آملی به عنوان افتخار مازندران، ایران، تشیع و اسلام یاد کرد و افزود: جایگاه این عالم بزرگ و ارزشمند باید پاس داشته شود.
وی با تاکید بر این که جهان اسلام باید به شخصیت‌هایی چون آیت الله جوادی آملی که در تواضع، علم اخلاق و اخلاق عملی شهره علما هستند احترام ویژه قایل شود، گفت: حفاظت از شخصیت عالمان دین و مراجع بر همه واجب است و تبیین دستاوردهای انقلاب و معرفی آن به مردم از زبان عالمان اثرگذاری بیشتری از هر تبلیغی دارد.
مهاجری از دفاتر مراجع و علما به عنوان ماوایی برای مردم از اقشار مختلف یاد کرد و افزود: روحانیت از محل وجوه، سهم امام و خیرات و مبرات به فقرا و نیازمندان کمک می کنند و لازم است صندوق کمک به مردم نیازمند در دفاتر مراجع عظام تشکیل شود.
مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی توسط محرومان شکل گرفته و توجه به آنها وظیفه بر همگان لازم و واجب است و دفاتر مراجع هم باید پناهگاه محرومان و مستضعفان جامعه باشد.
حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی، فرزند آیت الله جوادی آملی نیز در این مراسم بر ضرورت تقویت جایگاه و شخصیت عالمان دینی در جامعه تاکید کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران پناهگاهی برای همه مردم بویژه محرومان باشد.
فرزند آیت الله جوادی آملی همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم جایگاه این عالم شهیر را در زادگاهش بیش از پیش ارج نهیم.
دفتر آیت الله جوادی آملی در بلوار پاسداران ساری واقع است.
آیت الله عبدالله جوادی آملی زاده 1312 آمل، فقیه، فیلسوف، عارف، مفسر قرآن و مدرس حوزه علمیه قم و از مراجع تقلید شیعه و مازندرانی است.
وی سابقه عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی، جامعه مدرسین، مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی قضایی را داشته و سال‌ها یکی از امامان جمعه موقت قم بود.
تفسیر ترتیبی و موضوعی قرآن و مفاتیح الحیات یکی از مهم ترین تالیفات این مرجع تقلید شیعه است.

print

پاسخی بگذارید