تاریخ: ۲۲:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
راه جدید شهرک صنعتی آستارا در راه است

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تامین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت راه جدید شهرک صنعتی آستارا و پایان مطالعات مقدماتی آن خبر داد.

به گزارش اقتصادشمال ، فرهاد دلق پوش در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی در فرمانداری آستارا گفت: برای ۱۵۰ نفر در شهرک صنعتی این شهرستان اشتغالزایی شده است و با افزایش تعداد واحدهای صنعتی، ظرفیت اشتغال به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.‌

وی ادامه داد: ناهموار و پر پیچ و خم بودن راه از مشکلات این شهرک صنعتی است و با ساخت راه جدید و مناسب، زمینه تردد وسایل نقلیه مختلف به آن تسهیل خواهد شد.

وی افزود: تقویت سیستم برق واحدهای تولیدی شهرک صنعتی از دغدغه‌های فعالان آن است و باید با همکاری شرکت توزیع برق استان قدم‌هایی در این راستا برداشته شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان هم در این نشست گفت: این شرکت برای ایجاد راه دسترسی جدید شهرک صنعتی آستارا همکاری می‌کند و به همکاری اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز نیاز است.

احمد علی شهیدی افزود: محوطه شهرک صنعتی با هفت میلیارد ریال اعتبار لکه گیری و ترمیم شد و اشتغال پایدار، رونق تولید و کمک به توسعه بازارهای داخلی از نتایج فعالیت واحدهای صنعتی است.‌

فرماندار آستارا نیز در این با بیان اینکه ۲۳ واحد تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان فعال است خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از ۱۰ سال از ساخت شهرک، نبود راه مناسب از موانع توسعه آن است.

حسن رستم زاد تصریح کرد: رونق اقتصادی آستارا به عنوان دروازه استان گیلان، به نفع استان است و انتظار می‌رود سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با همکاری دستگاه‌های متولی، راه مناسبی برای شهرک صنعتی آستارا ایجاد کنند.

فرماندار آستارا گفت: برای پیشبرد برخی طرح‌های عمرانی نیازمند تأمین مصالح از معادن هستیم و برای خودداری از ضربه ناشی از فعالیت معادن به منابع ملی، نظارت اداره‌های منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت بر معادن ضروری است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و شهرک صنعتی این شهرستان در سال ۱۳۸۷ به مساحت ۲۰ هکتار در روستای کوهپایه ای هودول ایجاد شده است.‌

ایرنا

print

پاسخی بگذارید