فرماندار این شهر خبر داد
تاریخ: ۱۳:۱۶ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۷

فرماندار ویژه گنبدکاووس از کسب رتبه اول این شهرستان در جذب تسهیلات روستایی خبر داد و گفت: برابر تازه ترین آمار، این شهرستان در بین ۱۴ شهرستان استان گلستان رتبه اول را در این زمینه کسب کرده است.

عبدالقدیر کریمی دوشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: شهرستان گنبد از آغاز سالجاری تاکنون موفق به جذب ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی شده که در این زمینه اقدامات کارگروه اشتغال شهرستان قابل تقدیر است.
وی با برجسته دانستن نقش گنبدکاووس در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان نیز گفت: ۵۵ تا ۶۰ درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی استان گلستان در حوزه های محتلف اقتصادی در این شهرستان انجام شده که گویای وجود ظرفیت های مطلوب برای اجرای پروژه های اقتصادی در این شهرستان است.
معاون استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در این شهرستان در آذرماه خطاب به مسئولین ادارات مرتبط بویژه اداره میراث فرهنگی شهرستان گفت: باید با برنامه ریزی خوب نسبت به برگزاری مطلوب این جشنواره اقدام شود تا شاهد تاثیرگذاری بیشتر آن نسبت به سال گذشته باشیم.
کریمی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سیزدهم آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، برگزاری حماسی و ماندگار راهپیمایی این روز با محوریت دانش آموزان ودانشجویان را مورد تاکید قرار داد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس به تصویب افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان در استان هم اشاره کرد وگفت: با توجه به اینکه قیمت نان حدود چهار سال ثابت مانده بود در نشست روز گذشته در مرکز استان، افزایش قیمت آن مصوب و مقرر شد نان بربری با وزن ۴۷۵ گرم به بهای ۵۵۰۰ ریال و نان لواش دولتی هم ۲۲۰۰ ریال از روز شنبه آینده به مردم عرضه شود.
به گزار ش اقتصادشمال در نشست شورای اداری شهرستان گنبدکاووس رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان هم در سخنانی به تشریح وظایف و فعالیت های این نهاد در کشور و استان پرداخت و گفت: در سراسر کشور ۴۴ واحد جهاد دانشگاهی فعالیت می کنند که ۱۳ واحد آن در تهران مستقر است.
رضا ثقفی با بیان اینکه فعالیت جهاد دانشگاهی استان گلستان در سال ۸۸ آغاز شده است، گفت: امور پژوهشی، آموزشی و اشتغال از جمله مهمترین سرفصل های فعالیت این نهاد است که در سال ۱۳۵۹ در کشور پایه گذاری شد.
وی با بیان اینکه ۲۵ پژوهشکده جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف از جمله پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و محیط زیست در کشور فعال است، گفت: پژوهشکده مرتبط با گیاهان دارویی از پژوهشکده هایی است که استان گلستان با آن در زمینه ترویج گیاهان دارویی بویژه در شرق گلستان همکاری می کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان توجه خاص به مقوله آسیب های اجتماعی در استان از سوی این نهاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه مطالعاتی در خصوص حاشیه نشینی در گرگان انجام شده و درگنبد نیز علاقه مند به انجام آن هستیم تا با ایجاد اشتغال در این مناطق بتوانیم از آسیب های اجتماعی رهایی پیدا کنیم.
به گزارش اقتصادشمال ، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در این نشست با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، گفت محبت اهل بیت (ع) جزء لاینفک ایمان است و کسی که به اهل بیت محبت نداشته باشد از ایمان کامل برخوردار نیست.
آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: قیام امام حسین (ع) برای احیای دین اسلام بود و انقلاب اسلامی ایران نیز نشات گرفته از این قیام است.
وی با اشاربه به توطئه های دشمنان انقلاب برای ایجاد جدایی و تفرقه بین مردم و مسئولین نظام گفت: مردم ما با الگو قرار دادن قیام امام حسین (ع) این انقلاب را به وجود آوردند و اگر مسئولین ما خالصانه به مردم خدمت کنند، هرگز اسیر توطئه های دشمنان نشده و فریب آنان را نمی خورند.
شهرستان گنبدکاووس که با بیش از پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین شهرستان استان گلستان از نظر گستره جغرافیایی است که بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق این استان واقع است.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید