تاریخ: ۰:۲۹ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
رتبه سوم گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید کشور

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید پس از البرز و تهران، در رده سوم کشور قرار دارد.

حسینقلی قوانلو در گنبدکاووس اظهار داشت: با تصویب کارگروه رفع موانع تولید گلستان از سال ۹۵ تا پایان سال قبل ۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شد.
وی افزود: نیمی از این تسهیلات سال قبل پرداخت شد و در نتیجه آن، ۳۲ واحد تولیدی راکد و در شرف تعطیلی گلستان به چرخه تولید و اشتغال بازگشت.
قوانلو همچنین با اشاره به سرمایه گذاری‌های ۳ سال اخیر بخش خصوصی در صنعت گلستان، گفت: در سال ۹۵ حدود یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال، در سال ۹۶ مبلغ ۲.۷۷۰ میلیارد ریال و سال قبل نیز ۵.۶۳۰ میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری شد.
وی گفت: امسال هم بخش خصوصی ۳.۵۰۰ میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری کرده که پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ۱۰ هزار میلیارد ریال معادل یک و نیم برابر اعتبارات دولتی استان افزایش یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که از مجموع این سرمایه گذاری ها، ۲۰ درصد آن در گنبدکاووس بود.
قوانلو گفت: درحال حاضر ۱۱۸ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در گنبدکاووس فعال است که با دو برابر شدن مساحت ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی این شهر، شرایط برای حضور بخش خصوصی مساعدتر خواهد شود.
وی به صادرات غیرنفتی حدود ۳۰۰ میلیون دلاری گلستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد این صادرات توسط بازرگانان منطقه شرق استان و به خصوص گنبدکاووس انجام شد.
قوانلو، نداشتن صنایع بزرگ و مادر در گلستان را از مشکلات این استان دانست و اضافه کرد: داشتن پتروشیمی و فولاد که صنایع کوچک و متوسط زیادی می‌توانند از آن تغذیه کرده و عامل ایجاد فرصت‌های اشتغال فراوان باشند، یک نیاز و ضرورت مهم برای گلستان به شمار می‌روند.
این مقام مسؤول همچنین گفت: سیاست استان از این پس ایجاد زیرساخت‌های توسعه و استقرار صنایع در مناطق شمالی گلستان از جمله منطقه ویژه اقتصادی ۱۰۰۰ هکتاری اترک است.
عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست خبری به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش اقتصادی و صنعت اشاره کرد و گفت: وجود این ظرفیت‌ها در شهرستان سبب سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در ۲ سال گذشته شد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

print

پاسخی بگذارید