تاریخ: ۱۹:۱۳ :: ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
رقابت ۶۳ اسب در هفته یازدهم کورس اسبدوانی گنبد

روز دوم هفته یازدهم مسابقات اسبدوانی کورس گنبدکاووس، عصر روز جمعه با رقابت ۶۳ راس اسب در هفت دور در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

رقابت های امروز در مسافت‌های ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متر برگزار شد و در دور اول که مخصوص اسب‌های ترکمن دو ساله کلاس maiden بود، اسب آنجل آریا اول شد و اسب‌های دنیز دوستی و صنم شاه به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در دور دوم و در رقابت اسب های ۳+ سال نژاد دوخون کلاس ۴ با هم به رقابت پرداختند که اسب سوشا به قهرمانی رسید و اسب های آل بیوتی و آدر در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

اسب های نژاد تروبرد ( برنده ) ۲ ساله برای رسیدن به قهرمانی در دور سوم یک رقابت نزدیک را به نمایش گذاشتند و در یک کورس نزدیک اسب بنفیت با سبقت از دیگر رقبا سریعتر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب های اونیکس و ساکرامنتو دوم و سوم شدند.

دور چهارم مختص اسب های ۳+ سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۵ بود که اسب دراگل قهرمانی را به خود اختصاص داد و اسب های جالی جامیر و دلبرم نیز رتبه های بعدی را کسب کردند.

اسب کی دو قهرمان پنجم در گروه اسب‌های دوخون ۳+ سال هندیکاپ کلاس ۶ شد و در پی او اسب‌های ردلیدی والی زیبا با پیشی گرفتن از سایر اسب‌ها به عناوین دوم و سوم این دور دست یافتند.

اسب های تروبرد ۳+ سال هندیکاپ کلاس ۱ در دور ششم وارد میدان شدند که در این میان اسب هیمالیا مقام اول را بدست آورد و اسب های مستردن و ریگان دوم و سوم شدند.

۲ ساله های دوخون برنده در دور هفتم باهم رقابت کردند که اسب آی هان توانست با گذشتن از دیگر رقبا برتری را از آن خود کند و اسب های تکنو و صاحب جمال نیز به کسب مقام های دوم و سوم بسنده کردند.

در پایان مسابقات روز دوم هفته دهم مسابقات اسبدوانی کورس گنبدکاووس یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به عنوان جایزه به صاحبان اسب‌های برتر تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس همه ساله در دو فصل بهار و پاییز و با حضور انبوه مشتاقان این ورزش اصیل منطقه برگزار می‌ شود.

برگزاری مسابقات کورس پاییز امسال برای ۲۲ هفته برنامه‌ریزی شده که در روزهای پنجشنبه و جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان انجام می‌شود.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید