تاریخ: ۱۹:۳۷ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
رقص دو بازیگر زن بر روی صحنه

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به گزارش‌های مستند از تبلیغات ضد دینی در یک تئاتر لاکچری خواستار ورود جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع شد.

سرویس فرهنگی اقتصاد شمال ، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره جریانات تئاتر بینوایان که در هتل ها در حال نمایش است گفت: ما معتقد هستیم که در حوزه فرهنگ و ارشاد، دستگاه ها باید با دقت و نظارت بیشتری مسائل را دنبال کنند.

 وی ادامه داد:  درحوزه فرهنگ اقدامات اتفاقات بیشتر متوجه دستگاه ها است. دادستانی هنگام وقوع جرم باید ورود کند. وظیفه دادستانی و پلیس این نیست که در ابتدا مسائل ورود کند، می تواند موارد پیشگیرانه ورود کند.

وی افزود: در هفته گذشته برای دیدن تئاتر بینوایان بدون اطلاع قبلی 2بار بازرس فرستادیم. گزارش های مکتوب به ما ارائه کرده اند. متأسفانه نتیجه بازرسی ها این است که  حجاب در این تئاتر وضعیت مناسبی ندارد. از سوی دیگر تبلیغات ضد دینی انجام می شود. در این تئاتر پرچم کشور فرانسه برافراشته بوده است.

 دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت:  اینجا ایران و هتل هایی که تئاتر را نمایش می دهند، تهران است. نوع رفتار هنرپیشه ها در این نمایش مناسب نبوده است. گزارش های کتبی برای وزیرارشاد فرستادیم. اگر می خواستیم وظیفه ذاتی را اعمال کنیم باید تتاتر بسته می شد. اما قبل از آن به وزارت ارشاد اطلاع دادیم. دستگاه ها باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند. نباید  در تمام موارد دادستانی ورود کند. بعد از این 2نامه  برای وزیر ارشاد فرستادیم. هنوز نواقص برطرف نشده است. تنها صدور یک اطلاعیه را دیده ایم.

 دولت آبادی گفت: البته تیم جدیدی که به محل اعزام شد، گزارش هایی ارائه کرد که تا حدودی وضعیت بهتر شده است. ولی هنوز نواقص برطرف نشده است. ما با سینما مخالف نیستیم. با فحشا  و گناه مخالف هستیم. دادستانی مخالف موسیقی و سینما نیست. ما می گوییم وزارت ارشاد و سایر دستگاه ها باید مدیریت کنند.

 وی اظهار داشت: هنگامی که  یک تصادف رخ می دهد، همه می گویند که چرا کاری برای ایمن سازی انجام نشده است. اما زمانی که یک تئاتر برگزار می شود که یک ارزش دینی زیر سوال می رود و وقتی گروهی بدون توجه به معیارهای جمهوری اسلامی ایران تئاتر برگزار می کنند،هیچ کس  اعتراض نمی کند.  ما معتقد هستیم که باید دستگاه ها نظارت کنند و امیدواریم که پیام  ما را بشنوند. باید دستگاه های فرهنگی همکاری کنند اگر همکاری کنند بسیاری از مشکلات بدون دستگیری و توقیف قابل حل است.

دولت آبادی درباره رقص بازیگران  خانم و آقا در تئاتر بینوایان گفت:  بله این مسئله در تئاتر بینوایان بود که در هتل ها برگزار می شود. مادلمان نمی خواهد فرهنگ تعطیل شود دوست داریم فرهنگ فاخر باشد. امیدواریم وزیر ارشاد که فریخته هستند به این موضوع ورود کنند.

 دولت آبادی درباره باطل شدن پروانه فعالیت تئاتر شهرزاد گفت: دادستانی به این موضوع ورود نکرده است. در مورد فیلم های سینمایی و مسائل کنسرت ها و تئاتر و موسیقی هایی که در خیابان ها نواخته می شود. از وزارت ارشاد خواستیم به وظیفه ذاتی خود که مدیریت این مسائل است توجه بیشتری کند تا دستگاه پلیس و دادستانی مجبور نشوند در تمام موارد وارد شوند. دادستانی و پلیس آخرین سنگر است. زمانی ورود می کنیم که دیگر چاره ای نباشد.

 وی درباره رقص دو بازیگری که فیلم آنها در فضای مجازی این روزها در حال بازنشر است گفت: این موضوع برای 2سال پیش است. حوادث برای الان نبوده است. این زیبنده یک هنرمند نیست؛ که فیلمش این‌گونه در فضای مجازی منتشر شود. فضای مجازی لجام گسیخته است و هر کس هر کاری بخواهد انجام می دهد. امیدواریم این هنرمندان این فیلم ها را پاک کنند و پرونده مستقیمی در این باره باز نشده است.

 دولت آبادی در پاسخ به اینکه عده ای معتقدند که ورود دادستانی به مباحث کنسرت ها سیاسی است و گاهی می گوید به دلیل اختلاف با وزارت ارشاد است گفت:  در بحث فرهنگ معتقد هستیم که اولین کار متوجه دستگاه های فرهنگی کشور است. در کنسرت ها در تهران شیوه ای اتخاذ کردیم  که بسیار جواب داد. به وزارت کشور و وزارت ارشاد گفتیم که وزارت ارشاد متضمن حفظ ارزش های دینی و وزارت کشور و استانداری تهران ضامن امنیت کسانی است که به کنسرت می روند.

 وی ادامه داد: هر کجا که این دو وزارتخانه و استانداری این موضوعات را  تضمین کردند، مشکلی پیش نیامد و ما ورود نکردیم. بنابراین معتقد هستیم دادستانی و پلیس سنگ اول نیست. اما دستگاه ها نباید به گونه ای اقدام کنند که ما مجبور باشیم به مسائل مختلف ورود کنیم. دستگاه ها نباید بگوید که  ما کار خود را می کنیم و بعد دادستان ورود می کند. اگر دستگاه ها با دادستانی و پلیس هماهنگ باشند، این مسائل پیش نمی آید. چرا اجازه دهیم که یک موسیقی مبتذل و خارج از مرز ها در کشور بخش شود. قبل از اجرا باید این موسیقی بررسی شود و اگر فاخر است برگزار شود و مردم استفاده کنند.

وی افزود:بنابر این ما هیچگونه پیش داوری سیاسی روی موضوعات نداریم. دغدغه داریم که مردم متدین از ما توقع دارند که چرا اجازه می دهید که مسائلی که بر خلاف مواضع جمهوری اسلامی ایران است بخش شود. بارها با وزارت ارشاد هماهنگ بوده ایم. در رسانه ها هم همین موضوع را بیان می کنیم. ما هیچگونه پیش داوری سیاسی نداریم.

منبع:تسنیم

print

پاسخی بگذارید