تاریخ: ۲۳:۴۳ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
روغن موتور ۷۰ درصد گران شد/ چرا وزارت صنعت پاسخگو نیست؟

مشاهدات نشان می‌دهد، روغن موتور عملاً در بازار ۷۰ درصد گران شده و وزارت صنعت هم درباره دلایل گرانی سرسام آور روغن موتور و افزایش روغن های تقلبی در بازار پاسخگو نیست.

به گزارش اقتصادشمال ، اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که نوسانات نرخ ارز عاملی شده تا زمزمه افزایش قیمت روغن موتور خودرو در بازار داغ شود. البته دلالان هم از این شرایط استفاده کرده و به روش‌های خاص روغن های تقلبی را با قیمت ارزان تر راهی بازار کردند که این موضوع خود مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.

کارخانجات روغن در آن مقطع با استناد به اینکه ماده اولیه تولید روغن ادتیو بوده و با تغییرات نرخ ارز با قیمت نیمایی وارد کشور می‌شود معتقد بودند قیمت تمام شده روغن افزایش یافته است. البته در آن شرایط زمزمه افزایش قیمت ۴۰ درصدی روغن موتور باعث شد تا روغن در بازار فروخته نشود و همه منتظر تعیین تکلیف قیمت‌ها در کارخانه‌ها باشند.

اخیراً مشاهدات نشان می‌دهد روغن نه تنها ۴۰ درصد بلکه عملاً ۷۰ درصد گران شده و کسی هم در وزارت صنعت این رابطه توضیح نمی دهد.

گرانی روغن موتور باعث شده بازار خرید و فروش روغن‌های تقلبی هم داغ شود به نحوی که روغن‌های تقلبی با شباهت بسیار با کالای اصل آنهم با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسد که این موضوع مشکلات متعددی را برای خودروها به وجود می آورد، جالب اینجاست کسی هم در این رابطه پاسخگو نیست و نظارتی برای ممانعت از فروش روغن های تقلبی در بازار وجود ندارد.

print

پاسخی بگذارید