تاریخ: ۲۳:۴۵ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
رییس دادگستری: پرونده قاتلان مرزبان گلستانی در مرحله صدور حکم است

رییس دادگستری گلستان گفت که پرونده نبی‌الله خطیری فرمانده فقید گروهان مرزی کرند در شعبه یک دادگاه کیفری گنبدکاووس آماده صدور حکم برای متهمان به قتل است.

هادی هاشمیان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروسه انتخاب قیم برای فرزند خردسال این مرزبان روال قانونی خود را دارد و از طرفی پرونده باید به دیوان عالی کشور ارسال شود تا امکان صدور رای میسور باشد.

وی بدون ارایه توضیح بیشتر گفت که دادگستری استان گلستان با جدیت پیگیر پرونده مرزبان نبی الله خطیری است.

نیمه شب پنجشنبه چهارم دی ماه ۹۹ نبی‌الله خطیری فرمانده گروهان مرزی کرند از مرزبانان هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس به همراه ۲ سرباز در حین گشت‌زنی و حفاظت مرزی با ۹ تن درگیر و به دلیل ضربات چاقو جان خود را فدای امنیت میهن کرد.

رییس دادگستری گلستان همچنین با یادآوری ممنوعیت سگ گردانی در اماکن عمومی استان اظهار داشت: نگهداری سگ تهدیدی علیه بهداشت و سلامت عمومی است و مجازات دارد.

هاشمیان ادامه داد: ماموران پلیس گلستان مکلفند در صورت مشاهده سگ در داخل خودرو راننده را متوقف و مطابق قانون عمل کنند.

وی اظهار داشت: دادگستری استان گلستان در صدور و اجرای حکم جایگزین زندان جزو استان های پیشرو کشور است و معتقدیم زندان آخرین مرحله برای مجرم است.

رییس دادگستری گلستان گفت: البته آرای جایگزین برای محکومان فاقد سابقه کیفری و افرادی که جرایم سبک و غیرعمد مرتکب شده‌اند صادر می‌شود و طبیعتا جرایم خشن و تهدید کنندگان امنیت و نوامیس مردم همچنان با نگاه سخت گیرانه مواجهند.

print

پاسخی بگذارید