تاریخ: ۱۴:۳۳ :: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه خرید سهام بیمه های آسیا و دانا توسط شرکت های بیمه خارجی مطرح نیست، گفت: دولت اصرار به واگذاری سهم خود در بیمه های آسیا و دانا دارد.

عبدالناصر همتی در گفت و گو با ما، درباره اظهاراتش در همایش بانک، بورس و بیمه در کیش درباره واگذاری سهام شرکت های بیمه آسیا و دانا ، اظهار داشت: بر اساس سیاست دولت و وزیر اقتصاد، فروش سهم دولت در شرکت های بیمه آسیا و دانا در اولویت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد که براساس قانون برنامه ششم نیز تا پایان سال ۱۳۹۷، سهم دولت در شرکت های بیمه آسیا و دانا باید واگذار شود.

همتی گفت: مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی اصرار بر واگذاری هرچه سریعتر سهم دولت در این شرکت ها دارد و معتقد است دولت باید از تصدی گری بیمه ها خارج شده و تنها بیمه ایران را به عنوان بیمه دولتی نگاه خواهد داشت.

رئیس شورایعالی بیمه یادآور شد که مراحل واگذاری سهم دولت در شرکت های بیمه آسیا و دانا از طریق سازمان خصوصی سازی انجام خواهد شد.

وی درباره خبری که از سخنرانی وی در همایش بورس ، بانک و بیمه مبنی بر فروش سهام این دو شرکت به خارجی ها منتشر شده بود، توضیح داد: آلمان و ایتالیا بدنبال خرید سهم شرکت های بیمه خصوصی در ایران هستند و مذاکراتی را با برخی از شرکت های خصوصی انجام داده اند و این احتمال وجود دارد که مذاکراتشان هم به نتیجه برسد ولی این موضوع هیچ ارتباطی با واگذاری سهم دولت در شرکت های بیمه آسیا و دانا ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: شرکت های خارجی بدنبال خرید سهام برخی از شرکت های بیمه داخلی که در حال حاضر در بورس فعالند، هستند؛ ممکن است این موضوع از طریق افزایش سرمایه انجام شود یا از طریق خرید سهام افرادی که در حال حاضر سهامدار هستند و می خواهند سهم خود را واگذار کنند.

منبع:شبکه بانکی

print

پاسخی بگذارید