فرماندار رشت
گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۱ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، نیازمند ظرفیت‌های ملی است

فرماندار شهرستان رشت گفت: برای رفع مشکل ٣٠ ساله رودخانه‌های زرجوب و گوهررود ، بایستی از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم.

رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت که در گذشته از رودهای زیبا، تفریحی و دیدنی این شهر بودند؛ امروز غرق در آلودگی و به عنوان معضلی زیست محیطی و نگرانی اجتماعی شناخته می شوند و در انتظار نگاه ویژه دستگاه های متولی و البته مشارکت مردم برای رهایی از این نابسامانی هستند.
زرجوب و گوهررود از رودخانه های روگذر رشت هستند، به گفته قدیمی ها؛ این رودخانه ها در گذشته از مکان های دیدنی و تفریحی به شمار می رفتند، در آنها ماهی گیری انجام می شد و مردم برای تفریح به کنار آنها می آمدند اما امروز جزو آلوده ترین رودخانه ها نامیده می شوند تا جایی که توقف در کنار این رودخانه ها به دلیل بوی نامناسب بویژه در فصل تابستان، بسیار دشوار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمس مؤمنی زاده عصر شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت در فرمانداری افزود: کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت، یکی از کمیته‌های بسیار مهم و تاثیرگذارست که نقشه راه، جهت و مسیر توسعه شهرستان را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه هر یک از اعضای کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت مأموریت مهمی دارند، اظهار داشت: به عنوان مجموعه دستگاه‌های اداری و اجرایی موظف به خدمت به مردم هستیم که یکی از خدمت رسانی‌ها اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی در شهرستان رشت است.

فرماندار رشت خاطر نشان کرد: همه اعضای کمیته برنامه ریزی شهرستان بایستی از ظرفیت‌های موجود برای توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات عمرانی به مردم نهایت تلاش را داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تصور نادرست مبنی بر اینکه شهرستان رشت به عنوان مرکز استان گیلان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، اضافه کرد: مردم در شهرستان رشت چه در شهر و چه در روستا نیازمندی‌های زیادی دارند ولی این مهم به معنای آن نیست که در طول ۴٠ سال از پیروزی انقلاب اسلامی کاری انجام نشده بلکه کارهای زیاد و خوبی انجام شده است.

مؤمنی زاده در ادامه سخنانش با تشریح نیازمندی‌ها در شهرستان رشت خاطر نشان کرد: موضوعاتی از جمله در ارتباط با آلودگی‌های زیست محیطی، ساماندهی سایت سراوان، کارخانه کمپوست، مسائل مربوط به حمل و نقل، سلامت و فضاهای بهداشت و درمان بایستی با اهتمام بیشتر در شهرستان رشت دنبال شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تأمین آب روستایی در شهرستان رشت، خاطر نشان کرد: در ارتباط با برق، بازسازی شبکه، تقویت شبکه‌ها و نصب ترانس‌ها در این شهرستان بایستی کارهایی انجام شود.

وی با اشاره به اعتبار سال گذشته در شورای برنامه ریزی شهرستان رشت به مبلغ ١۴٧ میلیارد و ۵٧۴ میلیون تومان، اضافه کرد: اعتبار ابلاغی سال جاری افزون بر ١۶٢ میلیارد و ۶١٨ میلیون تومان است.

print

پاسخی بگذارید