تاریخ: ۱۹:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
سرانه مصرف کاغذ چند است؟

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس آمارهای اعلام شده، میزان تولید انواع کاغذ و مقوا در سال ۹۷ حدود یک میلیون تن بوده که در مقایسه با سال ۹۶ روند افزایشی داشته است.

به گزارش اقتصاد شمال،به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی واردات و افزایش صادرات ۶۳ درصدی انواع کاغذ و مقوا در سال ۱۳۹۷ و خودکفایی در تامین نیاز کشور در برخی از انواع کاغذ و مقواها، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، توسعه صنعت کاغذ در کشور با محوریت تولید از کاغذ باطله بوده است که با توجه به کمبود کاغذ باطله در کشور و نیاز تولیدکنندگان به این مواد اولیه، واردات ضایعات کاغذ به کشور با رعایت مسائل زیست محیطی با هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست تسهیل خواهد شد.

وی کمبود مواد اولیه مورد نیاز این صنعت را یکی از مهمترین چالش‌های صنعت کاغذ برشمرد و افزود: افزایش تولید در این صنعت منوط به وجود مواد اولیه مورد نیاز صنعت کاغذ در کشور است و ما سعی می‌کنیم با تسریع در تامین مواد اولیه، فضا را برای تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر فراهم کنیم.

۲۲تا ۲۵ کیلوگرم سرانه مصرف انواع کاغذ و مقوا در کشور

در حال حاضر سهم سرانه مصرف انواع کاغذ و مقوا در کشور ۲۲ تا ۲۵ کیلوگرم است و حدود ۲۳۰۰ واحد صنعتی در زمینه صنایع کاغذ و فرآورده‌های کاغذی دارای مجوز صنعتی هستند.

گفتنی است در سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار تن کاغذ بسته‌بندی صادر شده است و با رفع موانع واردات کاغذ باطله، ضمن تامین نیاز داخلی صنایع کشور این میزان می‌تواند افزایش یابد. علاوه بر این صادرات جعبه کارتن در سال ۱۳۹۷ حدود ۶۰ هزار تن بوده که نسبت به سال قبل ۴۱ درصد افزایش داشته است .

print

پاسخی بگذارید