تاریخ: ۲۱:۰۰ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریالی توزیع برق مازندران برای فصل سرما

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران منطقه ساری آماده‌سازی شبکه توزیع این منطقه برای فصل سرما را امری جدی توصیف کرد و گفت: برای تقویت شبکه جهت تاب‌آوری شرایط نامساعد جوی استان در فصل سرما ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، فرامرز سپری روز چهارشنبه در مانور اصلاح و بهینه سازی شبکه برق استان افزود: مازندران به لحاظ شرایط آب و هوایی در یک جغرافیای نا مساعدی قرار داد که سالانه میلیاردها ریال به شبکه توزیع برق آسیب می زند.

وی به هدف برگزاری مانور بهینه سازی شبکه اشاره کرد و گفت : این مانور در راستانی تحقق شعار جهش تولید و به منظور مقاوم سازی و افزایش تاب آوری و کاهش آسیب‌پذیری شبکه‌های توزیع برق مازندران در شرایط نامساعد جوی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: در این مانور با مشارکت ۱۰۵ اکیپ عملیاتی در امورهای ۱۸ گانه توزیع نیروی برق مازندران به صورت همزمان بر روی ۲۷ فیدر فشار متوسط مناطق صنعتی و تغذیه کننده شهرک های صنعتی استان برای تاب‌آوری شبکه اصلاح و بهینه سازی شد.

سپری به حساسیت بخش های صنعتی در شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت : برق پایه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی است و نباید به هیچ وجه در شرایط فعلی تولید قطع شود.

استان مازندران دارای ۲ شرکت توزیع برق مازندران و توزیع برق غرب مازندران است. شرکت توزیع برق مازندران دارای یک میلیون و۵۴۰ هزار مشترک است که از شهرستان گلوگاه تا آمل را پوشش می دهد. از این تعداد مشترک حدود ۷۰ درصد خانگی و ۱۳ درصد نیز صنعتی هستند که بخش صنعتی حدود ۲۰ درصد برق مصرفی را به خود اختصاص می دهد.

شرایط بد آب و هوایی در فصول مختلف با توجه به جغرافیای طبیعی مازندران یکی از خسارت زننده ترین عوامل در بخش توزیع انرژی برق است. سال گذشته نیز شرکت توزیع برق ۲۷۰ میلیارد ریال در قالب ۱۴ پروژه برای اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع سرمایه گذاری کرد.

print

پاسخی بگذارید