تاریخ: ۸:۴۶ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
سعید جلیلی: مگر برجام را برای دو سال نوشته بودید؟!

آقای روحانی بگوید در همان ۲ سالی که او می‌گوید برجام خوب بوده، کدام بانک مرکزی کشورهای اروپایی با ما کار کرد؟

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اصحاب رسانه با‌اشاره به اظهارات تازه رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه برجام در سال‌های نخست پس از توافق، اثرگذار بوده و ترامپ آن را به هم زده است، گفت: سؤال اول این است که مگر برجام برای ۲ سال نوشته‌شده بود؟ اگر کشور را برای ۲ سال می‌خواستید اداره کنید، پس درازمدت چه می‌شود؟
جلیلی افزود: گفتن این سخن که برجام ۲ سال خوب بود اما بعداً مشکل پیدا کرد، مثل این است که کسی فرزندش بخواهد ازدواج کند و همه به او بگویند فردی که می‌خواهد با فرزند تو ازدواج کند، آدم بدی است و ازدواج آنها فرجامی ندارد، بعد که هشدارهای آنان محقق شد، بگوید این‌ها ۶ ماه اول خیلی زندگی خوبی داشتند! اما بعداً همه‌چیز خراب شد؛ این چه استدلالی است؟
وی گفت: آقای روحانی بگوید در همان ۲ سالی که او می‌گوید برجام خوب بوده، کدام بانک مرکزی کشورهای اروپایی با ما کار کرد؟، آقای روحانی توضیح دهند که کل سرمایه‌گذاری در آن دو سال چقدر بوده است؟ عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران بیان کرد: کل سرمایه‌گذاری در کشور در سال‌های مدنظر آقای روحانی، بسیار کم‌تر از سال‌های ۹۰ تا ۹۲ بوده که اوج تحریم‌ها را تجربه کرده‌ایم.
جلیلی با‌اشاره به گزارش وزارت امور خارجه به مجلس درباره برجام، گفت: نکاتی مطرح شده که دقیق نیست، لذا مفصل به آن پاسخ داده خواهد شد. وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما که می‌گویید دیوانه‌ای آمده همه‌چیز را به هم زده، مگر در سال ۹۶ که گفتید به من رأی دهید تا بقیه تحریم‌ها را هم رفع کنم، همان دیوانه سر کار نبود؟
به گزارش فارس، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ایام انتخابات گفتم چون مسئول وضع موجود، آقای روحانی است، او بیاید تا بحث کنیم تا جواب خیلی از موضوعات روشن شود.

print

پاسخی بگذارید