تاریخ: ۱۰:۲۸ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۶ مهر

بازار سرمایه امروز در شروع معاملات با افزایش عرضه در بیشتر نماد‌ها رو به رو بود.

امروز (یکشنبه؛ ۶ مهر) بازار سرمایه با گرایش منفی در اکثر نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرده است.

جدول عرضه و تقضا در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۶ مهر

در جریان معاملات منفی گروه بانکی بانک دی با رشد حداکثری قیمت در ابتدای معاملات امروز بدلیل نوسان ۲۰ درصدی مجاز متوقف شد.

وقفه معاملاتی در نماد‌های شبصیر، ثباغ و سیمرغ به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی وجود دارد.

شاهد صفوف فروش دسته جمعی نماد‌های خودرو، خساپا، خبهمن، خپارس و خگستر در گروه خودرویی هستیم.

در گروه محصولات شیمیایی افزایش عرضه و فشار فروش موجب عقب نشینی قیمت در عمده نماد‌های این گروه شده است. پترول همچنان با پیشروی بیش از ۳ درصدی قیمت در محدوده بالای ۱۷۸۰ تومان در حال داد و ستد است. تاپیکو نیز با نوسانات مثبت دنبال می‌شود.

فلزات اساسی امروز را با معاملاتی پرعرضه شروع کردند. فولاد٬ فملی٬ ذوب٬ فخوز٬ ارفع٬ کویر و فسازان از جمله منفی‌های گروه اند. فنورد و فپنتا با افزایش تقاضا همراه اند.

افت ۲۴ هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۱ واحد قرار گرفته است.

تاپیکو، پترول و شسپا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فارس و فملی بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

بانکی‌ها هم امروز با فشار فروش معامله می‌شوند. دی تنها نماد مورد توجه خریداران در گروه است.

تا ساعت ۹:۴۵ تعداد ۴۴ سهم دارای صف خرید به ارزش ۱۰۸۹ میلیارد تومان و ۳۸۵ سهم نیز صف فروشی به ارزش ۱۰۳۰۶ میلیارد تومان دارند که ارزش صف‌های فروش نسبت به روز معاملاتی قبل افزایش داشته است.

پتروشیمی زاگرس هم که از کف قیمتی خود روندی صعودی داشت و با صف خرید همراه بود، امروز به صف فروش حدود یک میلیونی نشسته است.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۳۴ هزار واحدی (۲.۱ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۸۱ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۶ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۵۰ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۲۷ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۲۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های وبملت، خودرو و شپنا در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان رسید.

print

پاسخی بگذارید