گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۲۹ :: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
سود ۱۸ درصدی تسهیلات در نظام تولید توجیه فنی و اقتصادی ندارد

بازار تحریم های کشور امروز بسیار داغ است و هر روز به بهانه ای تحریم های جدیدی اضافه می شود که در چنین شرایطی بهره گیری بهینه از ظرفیت های داخلی به ویژه توجه به رونق تولید می تواند افقی نو را برای برون رفت از این شرایط ترسیم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  به راهکارهایی برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی اشاره و بیان کرد: سود ۱۸ درصدی تسهیلات  در نظام تولید توجیه فنی و اقتصادی ندارد و تولید کننده نمی تواند این میزان دین را با مضیقه هایی که در این زمینه هست بپذیرد .

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ حتی عدم پرداخت به موقع  تسهیلات ممکن است دیگر کارآیی لازم را برای  تولید کننده نداشته باشد؛ باوجود اینکه سیاست های مالی همگام با اشتغال تدوین شده ،اما  روان سازی نشده است.

وی تصریح کرد: در برخی وقت ها بخشی عمل می شود و برخی جاها سلیقه ای رفتار می شود و به طور مثال گاهی تصمیم مدیران پایین دستی و میانی امکان دارد که براین موضوعات  تاثیر بگذارد.

دلق پوش پیشبرد برنامه تولید و اشتغال را بسته به عواملی همچون امکانات و پشتوانه مالی ، بانکی ، سیاست های مالی و پولی کشور ،موضوع مالیات ، تامین اجتماعی و بیمه کارفرمایان و کارگران و زیر ساخت ها و سیاست های هماهنگ دستگاه ها دانست و تصریح کرد: عوامل متعددی باید تامین شود که اشتغالزایی تکلیفی این سازمان تحقق یابد.

 وی با بیان اینکه دولت برای سالجاری نزدیک یک میلیون نفر اشتغال پیش بینی کرده بود،میزان اشتغال پیش بینی شده در بخش تولید را برای گیلان طی سالجاری۵۰ هزار نفر  در بخش های مختلفی همچون صنعت، گردشگری، خدمات و کشاورزی عنوان کرد.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در ادامه این میزگرد با اشاره  به اینکه اقتصاد کشور به بخش تعاونی ، دولتی و خصوصی تقسیم بندی شده ، گفت: اگر نتیجه آنچیزی که از قانون برای توسعه بخش تعاون بود ، اجرایی می کردیم ایجاد زمینه جلب مشارکت مردم و سپردن امور به آن ها بیشتر فراهم می شد و این مهم  می توانست نقطه عطفی در پویایی اقتصاد تعاونی باشد.

print

پاسخی بگذارید