تاریخ: ۲۳:۲۹ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۷

سومین آموزشگاه آزاد تئاتر با نام فرهنگستان گیلان در شهرستان لاهیجان افتتاح شد و فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

این آموزشگاه به مربیگری آرزو علی پور  با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی ، انوش نصر از هنرمندان پیشکسوت سینما و تئاتر گیلان ، کیانوش گرامی از هنرمندان و تهیه کنندگان سینمای کشور، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و جمعی از هنرمندان شهرستان لاهیجان و گیلان گشایش یافت.

نادری در این مراسم گفت: در طول دو سال شاهد بازگشایی سه مرکز آموزش تئاتر در لاهیجان هستیم که این آموزشگاه ها نقش مهمی در هنرمند شدن به عنوان یک پروسه دارند و اخلاقیات مهمترین بخش هنر به شمار می رود که این آموزشگاه ها با آموزش اخلاقیات ، دانش و تجربه هنرجویان را برای هنرمند شدن آماده می کنند .

وی افزود: هنرمندان باید منافع فردی را کنار گذاشته و به منافع جمعی و خانواده هنر توجه کنند و این رسالتی بزرگ بر دوش هنرمندان  است و آموزشگاه ها در این زمینه مسئولتی سنگین بر عهده دارند.

در این مراسم همچنین نمایش طنز اتاق ۶۶۶ به کارگردانی مرتضی پورکریمی و نمایش آئینی نو سال به کارگردانی ساحل احمددوست و موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی ایرانیان برای حاضران اجرا شد.

لاهیجان با شش انجمن ادبی و هنری یکی از شهرستان های فعال در عرصه های فرهنگی و هنری است. یکی از این آموزشگاه ها آموزشگاه پیام دهکردی بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون کشور است که در سال ۹۶ موسسه ای هنری در شهرستان لاهیجان دایر کرد.

print

پاسخی بگذارید