تاریخ: ۱۱:۰۴ :: ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
سپرده‌گذاری۱۴۰۰میلیاردی صندوق توسعه برای پرداخت تسهیلات+تصویر

در چهار ماه نخست سال جاری مطابق با قوانین و مقررات و به منظور پرداخت تسهیلات ریالی، مبلغ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بانک های متقاضی منابع صندوق توسعه ملی، سپرده گذاری شد.

در راستای اجرای «ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» و مطابق سنوات قبل و بر اساس درخواست های واصله از سوی بانک های عامل، در چهار ماهه نخست سال ۹۷ مبلغ چهارده هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی به شرح جدول ذیل سپرده گذاری شده است.

بدیهی است این جدول  با انعقاد قراردادهای سپرده گذاری جدید به روزرسانی خواهد شد. بر اساس این گزارش، متقاضیان دریافت تسهیلات ریالی در بخش های اقتصادی صنعت و معدن، گردشگری، آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی می توانند با مراجعه به شعب بانک های عامل نسبت به ارائه درخواست و اخذ تسهیلات ریالی از محل منابع سپرده گذاری شده صندوق در بانک ها در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت به تفکیک مناطق برخوردار و یا کمتر توسعه یافته مطابق قوانین و مقررات و نرخ های سود مشخص شده اقدام کنند.

نرخ سود تسهیلات صندوق در بخش صنعت و معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی ۱۶ درصد و در بخش کشاورزی و گردشگری ۱۴ درصد برای  مناطق برخوردار است. نرخ سود تسهیلات در مناطق کمتر توسعه یافته وطرح های دانش بنیان در هریک از بخش های اقتصادی به میزان ۴ درصد کمتر از مناطق برخوردار است.

بانک های سپرده پذیر موظف هستند ۵۰ درصد از منابع سپرده گذاری شده را در مدت ۹ ماه به طرح های اقتصادی در بخش های مشخص شده در قرارداد فی مابین بانک و صندوق تخصیص دهند. در غیر اینصورت پس از مهلت تعیین شده مبلغ تخصیص نیافته به منظور مدیریت و استفاده مجدد به صندوق برگشت داده خواهد شد. همچنین بانک ها موظفند در مدت زمانی که منابع سپرده گذاری شده در بانک به طرحی پرداخت نشده است معادل نرخ ۱۸ درصد به منابع صندوق، سود سپرده گذاری پرداخت کنند.

صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۶ نیز جمعا ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بانک ها برای پرداخت تسهیلات ریالی سپرده گذاری کرده است که از این مبلغ ۵۶ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن، ۲۹ هزار و ۱۵ میلیارد ریال به بخش آب و کشاورزی، ۱۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۷ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری اختصاص یافته است.

در ادامه می توانید جدول این توزیع منابع ریالی را به تفکیک بانک، بخش اقتصادی، نوع تسهیلات و منطقه برخوردار یا کمتر توسعه یافته مشاهده کنید.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید