تاریخ: ۱۱:۳۱ :: ۱۳۹۶/۰۹/۰۴

قیمت سکه امروز و ساعتی قبل از حراج بانک کارگشایی در حالی ۳۰ هزار تومان کاهش یافت که هنوز حدود ۱۶۰ هزار تومان حباب دارد.

طی چند روز گذشته قیمت انواع سکه حدود ۶۰ هزار تومان کاهش یافته است. این در حالی است که بنا بر اعلام رییس اتحادیه طلا و جواهر قیمت واقعی سکه در حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان باید باشد و در حال حاضر سکه نزدیک به ۱۶۰ هزار تومان حباب دارد.

در همین راستا بانک کارگشایی نیز برای شکستن این حباب از ساعت ۱۴ امروز اقدام به حراج سکه‌های نیم و تمام بهار آزادی در بسته‌های ۲۰ تایی می‌کند که به نظر می‌رسد این اقدام نیز بر ریزش قیمت سکه در روز جاری بی‌تاثیر نبوده است.

امروز در بازار آزاد (تا لحظه تنظیم این خبر) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۳۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز پنجشنبه گذشته یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان داد و ستد شد.

در بازار آزاد قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی با ۱۸ هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل ۷۰۰ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با ۴ هزار تومان افت ۳۹۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود.

سکه گرمی نیز امروز با یک هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۶۳ هزار تومان معامله می‌شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز با ۷۳۰ تومان افزایش ۱۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان داد و ستد می‌شد.

صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار آمریکا را با ۴ تومان افت نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۱۲۶ تومان می فروختند. همچنین هر یورو با ۳۳ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۹۵۲ تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۱۱ تومان رشد ۵ هزار و ۵۶۱ تومان معامله می شد.

جدول قیمت ارز و سکه در بازار (قیمت‌ها به تومان)

نوع سکه و ارز 

پنجشبه شنبه

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید

۱۴۲۲۳۰۰ ۱۳۹۲۳۰۰

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم

۱۳۵۳۰۰۰ ۱۳۵۳۰۰۰

نیم سکه

۷۱۸۰۰۰ ۷۰۰۰۰۰

ربع سکه

۴۰۱۰۰۰ ۳۹۷۰۰۰

سکه گرمی

۲۶۴۰۰۰ ۲۶۳۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۱۲۶۶۷۰ ۱۲۷۴۰۰

دلار

۴۱۳۰ ۴۱۲۶

یورو

۴۹۱۹ ۴۹۵۲

پوند

۵۵۵۰ ۵۵۶۱
print

پاسخی بگذارید