تاریخ: ۱۰:۱۷ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۲۳۰ واحد صنعتی و صنفی استان بر اثر سیل اخیر از ۳۰ تا ۱۰۰درصد آسیب دیدند.

محمد محمد پور عمران افزود: از این تعداد ۳۰ واحد صنعتی و ۲۰۰ واحد صنفی بودند که از میان آنها ۱۰ واحد به طور کامل تخریب شدند.
وی ادامه داد: آبگرفتگی باعث ورود آب به این واحدهای صنعتی شد و مواد اولیه، تولیدات و ماشین آلات این واحدها مملو از گل و لای شدند و امکان فعالیت برای آنها وجود ندارد.
به گفته رئیس سازمان صنعت مازندران خسارت وارده به مجموعه های صنعتی استان ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که با اختصاص بسته حمایتی دولت و جبران خسارت ها، مشکلات آنها برطرف خواهد شد.
وی گفت: بسته حمایتی دولت پس از ابلاغ به استانداری و ستاد مدیریت بحران مازندران در اختیار خسارت دیدگان سیل اخیر استان از جمله واحدهای صنعتی و صنفی قرار می گیرد.
محمدپور عمران این بسته های حمایتی دولت را شامل کمک های بلاعوض، تسهیلات کم بهره و استمهال وامهای قبلی واحدهای صنعتی و صنفی ذکر کرد و افزود: تلاش بر این است برای روی پا ایستادن مجموعه های صنعتی و بازگشت دوباره آنها به گردونه فعالیت، حمایت های بیشتری صورت بگیرد که در صورت تحقق این مهم از سوی سازمان صنعت مازندران اجرایی می شود.
سیل که در روزهای سیزدهم و چهاردهم مهر ماه در مازندران رخ داد هفت هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف استان از جمله تاسیسات زیر بنایی، کشاورزی، صنعتی، واحدهای مسکونی و راههای مازندران خسارت زد.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید