گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۱ :: ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
سیل تابستانه به چهار روستای گالیکش خسارت زد

بارش شدید و رگباری باران صبح امروز یکشنبه در برخی مناطق شرق گلستان، سبب وقوع سیل در چهار روستای دارآباد، اجن‌قره‌خوجه، قانجق‌شهرک و سرخن‌آباد شهرستان گالیکش شد.

بارندگی شدید باران از ساعت پنج صبح آغاز و با تداوم ۱.۵ ساعته بارش، موجب جاری شدن سیل همراه با گل و لای و آب گرفتکی برخی معابر و تخریب دیوار تعدادی از منازل و دامداری‌ها و نفوذ آب به انباری‌های این روستاها شد.

مشاهدات خبرنگار ایرنا نشان می دهد وجود گل و لای در معابر این روستاها مانع تردد اهالی شده و علاوه بر آن، جاده اصلی روستای دارآباد نیز به طول ۵۰۰ متر در گل و لای فرو رفته و امکان حرکت را از خودروها گرفته است.

علی کوهستانی معاون فرماندار گالیکش گفت که تلاش می کنیم با استفاده از ماشین آلات راهداری و همکاری اهالی، معابر و کوچه های این روستاها را از وجود گل و لای پاکسازی کنیم.

همچنین محمدرضا قره جانلو بخشدار مرکزی مینودشت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: براثر بارش شدید باران صبح امروز که سه ساعت ادامه داشت، بخشی از مسیر سد نرماب نرسیده به روستای “آرام نرو بالا” دچار رانش و ریزش کوه شد که با تلاش نیروهای راهداری این محور بازگشایی و هم اکنون تردد در آن جریان دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشنایی میزان بارش سه ساعته در شهرستان ۸۰ هزار نفری مینودشت که سبب آبگرفتگی برخی معابر این شهر نیز شده، بیش از ۹۷ میلمیتر بود.

print

پاسخی بگذارید