تاریخ: ۲۳:۴۵ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
شناسایی ۴۲۸ واحد مسکونی در حاشیه رودخانه های گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به شناسایی ۴۲۸ واحد مسکونی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در استان گفت: در حال حاضر برای جابجایی جامعه هدف مستقر در حاشیه رودخانه ها و مسیل های استان اهتمام داریم.

محمد اکبرزاده غروب چهارشنبه در دیدار با استاندار گیلان افزود: در سال ۹۷ ، صد در صد کمک های بلاعوض معیشتی و طبیعی به استان جذب شده که در حال حاضر از ۴۲۸ مورد جامعه هدف ، برای ۱۰۰ خانوار به جمع بندی رسیدیم که ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بابت زمین و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بابت احداث مسکن پرداخت شود.
وی همچنین به بازسازی و بهسازی مسکن روستایی از سال ۹۳ تا ۹۷ اشاره و بیان کرد: گیلان با ۷۰ درصد مقاوم و بهسازی روستایی رتبه نخست کشور را داراست.
اکبرزاده به اقدامات انجام شده برای احداث واحدهای بوم گردی در استان نیز اشاره کرد و افزود: از پنج هزار واحد هدف گذاری شده در استان ، تا اسفندماه گذشته ، درخواست بیش از چهار هزار متقاضی بررسی که با دو هزار و ۷۰۷ واحد موافقت اصولی شد.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: طی مدت یادشده، ۵۸۸ اقامتگاه بوم گردی در ۴۲۶ روستا موفق به اخذ پروانه شده اند.
وی طراحی جامعه هدف جدید بنیاد مسکن را شناسایی روستاهای کپر نشین عنوان و تصریح کرد: در تالش ، فومن و ماسال به ترتیب ۲۷ خانوار، دو خانوار و ۱۱ خانوار کپرنشین شناسایی شده اند که تحت پوشش سازمان های حمایتی نیستند که با تفاهم نامه های انجام شده امیدواریم ساماندهی آنها شتاب بگیرد.
اکبرزاده همچنین از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان قیر رایگان به استان خبر داد و گفت: با اختصاص قیر رایگان اجرای طرح هادی رشد چشمگیری داشته و جزو استان های برتر کشور هستیم.
۲۱ فروردین ماه ، سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

print

پاسخی بگذارید