تاریخ: ۲۳:۰۷ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۲

مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری مازندران گفت که در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ، چهار شهرداری ساری ، بابل ، آمل و قائمشهر به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل شده‌اند.

محمد محمدی تاکامی روز چهارشنبه در نشست تبیین سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با حضور مدیران روابط عمومی این چهار شهرداری افزود : مطابق این قانون تمامی شهروندان می توانند اطلاعات مورد نظر خود را در سامانه ثبت و از مجرای آن پیگیری و مطالبه کنند.

شهروندان چهار شهر بابل ، آمل ، ساری و قائمشهر با ورود به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات foia.iran.gov.ir می توانند پس از انتخاب وزارت کشو به زیر مجموعه شهرداری ها ، سپس استان مازندران و شهر مورد نظر را انتخاب و با ثبت نام و اعلام مشخصات و شماره تلفن همراه وارد سایت شده و سئوالات ،پیشنهادات و شکایت خود را مطرح کنند.

وی با بیان این که شهروندان می توانند هر گونه سئوال و پیشنهادات و شکایت خود را در زمینه های مختلف به ویژه حقوق شهروندی ، ساخت وساز و آئین نامه و مقررات در این سامانه مطرح کنند، تصریح کرد: مدیران روابط عمومی های شهرداری ها نیز به عنوان مسئول این بخش موظف به پاسخگویی ظرف کمتر از ۱۰ روز هستند.

مدیر کل امور شهری و شوراها مازندران در عین حال توضیح داد : مدیران و مسئولان شهرداری ها باید با مدیران روابط عمومی ها همکاری همه جانبه داشته باشند و از سوی دیگر پاسخگویی به سئولاات نیز باید مطابق قوانین و مقررات باشد و هیج گونه بهانه ای برای عدم پاسخگویی پذیرفته نیست.

محمدی تاکامی گفت : حتی اگر مدیری در مجموعه شهرداری از جواب سئوالات  مطرح شده مطلع نیست باید با شفافیت اعلام کند که در جریان قرار ندارد تا سئوال از طریق پیگیری شود ضمن این که چرایی آگاهی نداشتن مسئولان شهرداری هم پیگیری می شود.

وی با اعلام این که در آینده نزدیک همه ۶۰ شهرداری استان به عضویت سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در خواهند آمد و همه شهروندان از فرصت دولت الکترونیک و اتاق شفافیت و شیشه ای بهره مند می شوند ، بیان داشت: به طور یقین این سامانه علاوه بر تاثیر گذاری در فرایند تصمیم گیری ، فعالیت های شهرداری را شفاف تر می کند.

محمدی تاکامی با تاکید بر این که دسترسی مردم به اطلاعات در مواد ۳۰ و ۳۱ منشور حقوق شهروندی که در سـال ۱۳۹۵ از سـوی رئـیس جمهور به عنوان برنامه و خط مشی دولت ابلاغ شد ، همه مسؤلان، کارگزاران و کارکنان نظـام را ملـزم مـی کنـد تـا رعایت و اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد بـه اطلاعـات را جـدی بگیرنـد ، گفت : در حـال حاضـر سـامانه انتـشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مناسب ترین و سریع‌ترین راه برای ارائه اطلاعات به عموم مردم است و خوشـبختانه روز به روز بر تعداد مؤسساتی که خود را به ارائه اطلاعات از طریق این سامانه ملزم مـی بیننـد افـزوده مـی شـود و مطالبه عمومی اطلاعات از این موسسات نیز در حال افزایش است.

print

پاسخی بگذارید