تاریخ: ۲۳:۳۶ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
شهردار جدید رشت انتخاب شد

نشست انتخاب شهردار رشت بعد از به سرانجان نرسیدن دو جلسه قبلی به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، شامگاه چهارشنبه بعد ارائه برنامه های دو نامزد تصدی این پست و رای گیری، سید محمد احمدی به عنوان شهردار جدید رشت انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه قبل از رای گیری دو نامزد تصدی پست شهرداری رشت برنامه های خود را ارائه کردند و سپس از خبرنگاران خواسته شد که چند دقیقه ای صحن شورا به منظور مشورت اعضا ترک کنند بعد از چند دقیقه از خبرنگاران برای حضور در صحن دعوت شد و با انجام رای گیری “سید محمد احمدی” با ٩ رای به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

سید محمد احمدی در ارائه برنامه های خود، پیگیری پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، تقاطع غیرهمسطح فلکه نیروی دریایی، تقاطع غیر همسطح فلکه امام حسین (ع)، تقاطع غیرهمسطح فلکه مصلی، ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهرود و زیرگذر میدان شهرداری را از جمله برنامه های خود عنوان کرد.

وی در ادامه برنامه های خود را درباره برنامه های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، منابع انسانی ارایه داد.

وی با بیان اینکه کرامت انسانی برایش مهم است، اظهار داشت: کرامت نیروهای انسانی در شهرداری رشت برای من بسیار مهم است.

احمدی خاطر نشان کرد : شعار من در این مقطع کار آن هم از نوع جهادی است در کنار ١١ عضو توانمند شورا باید کارها را پیش ببریم.

وی در پاسخ به سئوال بهراد ذاکری عضو شورای اسلامی رشت بیان داشت: اولین بار که پیشنهاد تصدی شهرداری را از سیدامیرحسین علوی عضو شورا دریافت کردم و از صورتجلسه هشت عضو شورا برای انتخاب بنده خبری ندارم.

احمدی در ادامه خاطر نشان کرد: چیزهایی را که بیان کردم رویاهایم نیست برای من بعد از ٣٠ سال سابقه جذابیتی ندارد تا در جمع فرهیخته شورا این موارد را بیان کنم بلکه واقعیتی قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ عضو شورا درباره عزل و نصب در شهرداری با من صحبت نکرده اند، اضافه کرد: مشورت چیز بدی نیست از دلسوزان و افرادی که برای شهرشان دغدغه دارند، مشورت می گیرم.

فرهام زاهد نایب رییس شورای اسلامی رشت در این جلسه بعد از سخنان احمدی بیان داشت: پیشاپیش به شما تبریک می گوییم.

وی با بیان اینکه شورای پنجم هم برای ما و هم برای رشت سخت بود خطاب به احمدی افزود: در برخورد با فساد خیلی جدی باشید.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از خبرنگاران شورا خواست تا بر اساس منافع شخصی تیتر نزنند.

فرمانداری شهرستان های رودبار، لاهیجان و رشت، معاونت هماهنگی و اقتصادی منابع انسانی استانداری گیلان و مشاور فعلی استاندار از سوابق احمدی است.

سید عیسی مهدوی دیگر نامزد تصدی پست شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه سیاست حذفی ندارم، بیان داشت: برای همه ظرفیت ها در سیستم کاری جا دارم.

وی اظهار داشت: اعتقاد دارم که باید در مرحله اول در کوتاه مدت شرایطی ایجاد شود تا اعتماد مردم را در مدیریت یکپارچه شهری جلب کنیم.

وی با بیان اینکه بین شورا و شهرداری با همه اتفاقات نباید فاصله باشد،  خاطر نشان کرد: ایجاد تعامل سازنده با همه ظرفیت های شهری در پیشبرد اهداف مورد توجه است که در برنامه کوتاه مدت مد نظر قرار می دهم.

مهدوی بیان داشت: در برنامه های بلند مدت در چالش ترافیک، پسماند شهری، بازآفرینی شهری، بافت فرسوده و مناطق حاشیه ای کار می کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که برای منابع درآمدی شهرداری رشت باید در تعامل با شورا اقداماتی را انجام دهیم،  اظهار داشت: در موضوع رفع مشکل سراوان محل دفن زباله باید چند منظور از جمله استفاده از تصفیه خانه شیرابه، دستگاه زباله سوز و غیره استفاده کنیم.

رییس شورای اسلامی رشت در ابتدای جلسه در نطق پیش از دستور جلسه شورا و قبل از انتخاب شهردار رشت با اشاره به برگزار نشدن دو جلسه انتخاب شهردار به دلیل به حد نصاب نرسیدن گفت: اعضای شورا به دنبال این بودند که با مشورت ها راهکاری اساسی داشته باشند.

احمد رمضانپور نرگسی افزود: برخی از افراد اظهار نظرهایی در مورد انحلال شورا بیان می کنند؛ مگر انحلال شورا به همین راحتی است، فرماندار ما و مقامات سکوت کرده اند.

وی اظهار داشت: به هر دلیلی یک یا چند نفر از اعضای شورا استعفا دهند جایگزین ها (علی البدل)  وارد می شوند.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی رشت بیش از سه سال مظلومانه به کارش می پردازد و همه تلاش خود را برای اجرای پروژه ها و اتمام آن ها و پیشبرد امور به کار گرفته است.

ناصر حاج محمدی شهردار پیشین رشت بیست و چهارم ماه گذشته با رای هشت عضو شورای اسلامی این کلانشهر برکنار شده بود.

در جلسه شورای اسلامی رشت در عصر دوازدهم شهریور ماه، شهردار رشت برای پاسخگویی به هشت سوال بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت حضور یافته بود که پس از رای گیری، ۶ عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند، اعضای شورا در جلسه بعدی نسبت به رای گیری استیضاح شهردار رشت اقدام کردند که در نهایت ۶ عضو به استیضاح رای دادند.

شهرداری رشت دارای پنج منطقه و ۱۰ سازمان است، کلانشهر رشت نیز حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

شورای اسلامی رشت در دور پنجم، ۱۱ عضو دارد.

print

برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید