گروه: اقتصادی
تاریخ: ۰:۰۴ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
شورای شهر ساری خواستار بررسی تخفیف ۶۰ میلیارد تومانی برای یک برج شد

یک عضو شورای شهر ساری از شهرداری خواست تا اسناد تخفیف ۶۰ میلیارد تومانی را که در دوره شهردار سابق برای ساخت برج مشرف بر پارک بانوان ساری اعمال شده ، بررسی کند.

اسفندیار عشوری عصر امروز شنبه در نشست علنی شورای شهر ساری گفت که باید مشخص شود چرا هزینه صدور مجوز ۷۰ میلیارد تومانی برج مشرف به پارک بانوان در زمان شهردار وقت به ۱۱ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این که اسناد موجود باید مورد بررسی قرار گیرد ، گفت : شهردار این اختیار را ندارد از محل اعتبارات سازمان‌های تابعه شهرداری، پرداختی داشته باشد مگر اینکه هیات مدیره سازمان تصویب کند.

این عضو شورای شهر ساری توضیح بیشتری در باره تخفیف ۶۰ میلیارد تومانی اعمال شده برای برج مشرف بر پارک بانوان ساری نداد.

وی پس از جلسه هم در پاسخ به درخواست خبرنگار ایرنا برای توضیح بیشتر ، آن را به زمان دیگری موکول کرد.

پارک بانوان ساری سی و یکم اردیبهشت ماه امسال در حالی به بهره برداری رسید که شهردار این شهر از وضعیت نامناسب آن برای بانوان به خاطر بلندمرتبه سازی در اطراف از جمله ساخت یک برج ابراز شرمندگی کرد.

ساخت پارک بانوان ساری که یکی از وعده‌های مهم شهرداری مرکز مازندران در چهار سال اخیر بوده از سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار آغاز شد و با صرف اعتباری حدود ۸۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب تفریح و ورزش بانوان، پس از برخی کش و قوس‌های اداری و مسائل مالی مطرح شده ، آخرین روز اردیبهشت ماه امسال با اما و اگر افتتاح شد.

عباس رجبی در مراسم بهره برداری از این پارک از جانمایی نامناسب آن در دوره قبلی مدیریت شهری ساری انتقاد کرد و گفت: مدیران شهری دوره گذشته در انتخاب زمین برای ساخت پارک ویژه بانوان دقت نکردند. شهرداری هم در دوره جدید مدیریت مجبور به ادامه ساخت این بوستان شد. مردم ساری این پارک را به عنوان بوستان خانواده از شهرداری بپذیرند تا در آینده پارکی در شأن بانوان ساخته شود.

شهردار مرکز مازندران صراحتاً اعلام کرد که به دلیل بی‌توجهی به ساخت و سازهایی که در اطراف این پارک صورت گرفته، تمام ضوابط و شرایط پارک ویژه بانوان از بین رفته و این پارک باید به عنوان پارک خانواده مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از سازه های مهم مشرف بر پارک بانوان ساری که آن را تبدیل به پارک عمومی کرده برجی است که مجوز آن پس از جانمایی پارک و تهیه کتابچه مرتبط صادر شده ، برجی که حالا یکی از اعضای شورای شهر می گوید شهردار وقت ۶۰ میلیارد تومان برای صدور پروانه آن تخفیف قایل شده است.

بررسی های خبرنگار ایرنا در زمان بهره برداری پارک نشان داده که زمین آن به استناد ماده ۸ لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی و عمرانی از سوی شهرداری تملک شد .

بر اساس این بررسی ، در پی اعتراض مالک یا مالکان زمین ۲۳ هکتاری ، بخشی از زمین به آنان بازگردانده شده و مجوز ساخت برج با دریافت ۱۰ میلیارد تومان صادر گردید ، اقدامی که با اصل طرح ایجاد پارک بانوان مغایرت داشت و برای حل این مشکل هم مسئولان وقت ساخت دیوار بیش از ۱۰ متری را در دستور کار قرار دادند که با مخالفت مواجه و ناکام شد.

مخالفت با تغییرکاربری پارک

رییس شورای شهر ساری هم در این نشست با هرگونه تغییر در نام و کاربری پارک بانوان ساری مخالفت کرد و گفت : البته در باره پارک بانوان شهر ساری سئوالاتی ایجاد شده که باید پاسخ داده شود.

علیجان شمشیربند افزود: ما در شورای چهارم به مردم ساری قول دادیم پارک بانوان احداث شود و شهردار وقت هم پروژه را پایه‌گذاری کرد که بخشی از پروژه در دوره شهردار قبلی و بخشی هم در دوره شهردار فعلی انجام شد و پروژه پارک بانوان به سرانجام رسید.

وی گمانه زنی ها در باره تبدیل پارک بانوان ساری به پارک خانواده و یا عمومی را به خاطر مشرف بودن برج ساخته شده و ساختمان اطراف آن رد کرد و گفت : باید بگوییم هیچ تغییری درباره این پارک انجام نشده و چنین تصمیمی هم نداریم.

رئیس شورای شهر ساری گفت : در همان مقطع قرار بود در شیوه اجرایی، در هفته یک روز معین، پارک برای حضور خانواده‌ها هم مهیا باشد.

پیش از این علاوه بر شهردار ساری ، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری هم بر نامناسب بودن پارک بانوان  ساری به خاطر بلندمرتبه سازی در اطراف آن تاکید کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در مراسم افتتاحیه پارک با تایید اظهارات شهردار ساری ، خواستار ایجاد فضای مناسبی برای ورزش بانوان شده بود.

تغییر حساسیت‌های اعضای شورا 

یک عضو شورای شهر ساری هم در این نشست از آنچه که تغییر حساسیت های برخی اعضا در دوره جدید نامید ابراز تعجب کرد.

علی اکبر زلیکانی گفت : برخی اعضای شورا امروز نسبت به مسائلی حساسیت‌ دارند که در گذشته توجهی به آن نداشتند، چرا این افراد در زمانی که باغ کلبادی که خیابان شهید آملی در آن احداث و بقیه اراضی تکه تکه و فروخته شد حساس نبودند.

وی گفت: شهرداری ساری با مشارکت سرمایه‌گذار، سکوتپه را به مرکز خوب گردشگری تبدیل می‌کند و کار این پروژه از فردا شروع می‌شود.

print

پاسخی بگذارید