تاریخ: ۲۳:۴۳ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
شکایت از وزیر ارتباطات

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور از شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور  از وزیر ارتباطات خبر داد.

سرویس سیاسی اقتصادشمال ،جواد جاویدنیا  گفت: تذکرات متعددی در رابطه با ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضائی به وزیر ارتباطات داده شد که علی رغم اجرای قانون، دستورات قضائی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسئولی واجب و لازم است اما متأسفانه وزیر ارتباطات به هیچ‌کدام از این تذکرات تمکین نکردند.

وی تصریح کرد: طرح شکایتی در این زمینه علیه وزیر ارتباطات دردادستانی تهران مطرح شده است. این طرح شکایت هم از سوی دادستان کل کشور و هم از سوی ۲ هزار نفر از مردم اهواز بوده است.

وی درباره علت شکایت مردم اهواز از وزیر ارتباطات گفت: مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند و این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان جذب گروه‌های تکفیری شده و درنهایت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح رخ داده و عزیزانشان شهید شدند؛ البته مردم اهواز هم از وزیر ارتباطات و هم مدیران اینستاگرام و تلگرام طرح شکایت کردند.

جاویدنیا ادامه داد: پرونده وزیر ارتباطات در دادستانی تهران مطرح است و منتظر هستیم تا روند قضائی طی شود.

وی در پایان یادآور شد:عناوین شکایت از وزیر ارتباطات عبارت است از عدم اجرای قوانین و مقررات و عدم اجرای دستورات قضائی و بسترسازی برای جاسوسی رایانه‌ای دشمنان از اطلاعات کلان مردم (big data). طبق قانون جرایم رایانه‌ای در دسترس قرار دادن این‌گونه داده‌ها سری برای بیگانگان جاسوسی رایانه‌ای محسوب می‌شود و بیگانگان می‌توانند با تحلیل دیتا و جاسوسی و همچنین اطلاعاتی که برای به‌کارگیری در اغتشاشات از این اطلاعات به دست می‌آوردند، نظم و امنیت کشور را به هم بزنند و این موارد مصداق دقیق جاسوسی رایانه‌ای است.

ایسنا

print

پاسخی بگذارید