تاریخ: ۱:۴۷ :: ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
شکری: محمدی اگر مرد بود، حُکم شدیدتر می‌شد!

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: به صراحت می‌گویم که اگر وی مرد بود، شاید رای شدیدتری برایش صادر می‌شد. حکمی که صادر شده ربطی به جنسیت ورزشکار ندارد.

 سرویس ورزشی اقتصاد شمال:جلسه کمیته انضباطی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس روز شنبه دهم آذرماه در محل این فدراسیون به منظور رسیدگی به تخلفات انضباطی اکرم محمدی برگزار شد و پس از بررسی سوابق و استماع اظهارات وی، رای بدوی مبنی بر ۲ سال محرومیت از حضور در اماکن و رویدادهای ورزشی بولینگ، بیلیارد و بولس (یک سال تعلیق) صادر شد.

نادر شکری، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در خصوص صدور این حکم اظهار داشت: روز شنبه جلسه نهایی کمیته انضباطی برگزار شد. ما برای برگزاری این جلسه از اکرم محمدی دعوت کردیم که وی به همراه وکیل خود در جلسه حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: ما مواردی که داشتیم و توسط هیأت استان، مسئولان برگزاری اردوها و مسئولان بخش اعزام‌های برون مرزی به دست‌مان رسیده بود را مورد بررسی قرار دادیم. محمدی هم دفاعیات خود را اعلام کرد و در نهایت این حکم صادر شد، اما باید تصریح کنم که این حکم قطعی نیست و متهم می‌تواند از این رای به کمیته استیناف شکایت کند که البته این کار هم انجام شده است. فکر می‌کنم تا هفته آینده رای نهایی درمورد پرونده اکرم محمدی صادر شود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس درمورد اینکه محمدی عنوان کرده بابت یک مصاحبه محروم شده است، عنوان کرد: موارد انضباطی را نباید در رسانه‌ها اعلام کنیم، چراکه ممکن است کرامت ورزشکار زیر سوال برود.

اتهاماتی از چند مرجع به دست ما رسیده بود که در کمیته انضباطی بررسی کردیم. ما اتهامات را به محمدی و وکیلش تفهیم کردیم و آنها هم دفاعیات خود را گفتند. در نهایت ما براساس عدالت رای خود را صادر کردیم.

شکری درمورد مطلبی که اکرم محمدی در صفحه شخصی خود منتشر کرده و مدعی شده که «جرمم اینه که زن هستم و تن به بردگی ندادم ولاغیر…» تصریح کرد: من کاری به صفحه شخصی ورزشکاران ندارم. آنها می توانند هرچه که دوست دارند بنویسند.

او مختار است تا هر مطلبی که دلش می‌خواهد منتشر کند. به هر حال این شخص محروم است و ورزشکار محروم از خانواده آن رشته خارج می‌شود. اگر مقامات رسمی گزارشی بابت این مطالب به ما گزارش کنند ما موظف هستیم که آن را پیگیری کنیم، اما در شرایط کنونی اخلاق حکم می‌کند که برای حفظ کرامت ورزشکاران موارد انضباطی رسانه‌ای نشود.

وی ادامه داد: رای محرومیت دو ساله را کمیته بدوی صادر کرده و حکم قطعی نیست. باید این امر را هم در نظر گرفت که در حال حاضر اکرم محمدی متهم است و ممکن است در کمیته استیناف تبرئه شود و به همین دلیل نمی توانیم موارد انضباطی وی را بازگو کنیم، چراکه اگر این اقدام را انجام دهیم تخلف کرده‌ایم.

محمدی هم یا به رای تمکین می‌کند و یا مسیرهای دیگر را درپیش می‌گیرد. اگر رای قطعی شد، ممکن است مسئولان و مقامات صلاح بدانند که تخلفات را منتشر کنند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس درمورد اینکه محمدی مدعی شده چون زن است چنین رای برای او صادر شده، خاطرنشان کرد: به صراحت می‌گویم که اگر وی مرد بود، شاید رای شدیدتری برایش صادر می‌شد. حکمی که صادر شده ربطی به جنسیت ورزشکار ندارد.

من سربسته اعلام کنم که ما در جلسه ۵ موضوع را به وی و وکیلش تفهیم اتهام کردیم. وکیل وی هم بعد از جلسه در دفاعیه خود نوشت با توجه به اینه تفهیم اتهام شدیم دفاعیات خود را مطرح کردیم.

شکری افزود: این یک اغراق است که به دلیل انجام یک مصاحبه وی را محروم کرده‌ایم. تاکید می‌کنم که ما ۵ موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و حکم هم برای همین ۵ موضوع صادر شد و هیچ ربطی به مصاحبه نداشت. اگر محمدی و وکیلش حرفی غیر از این ۵ مورد را در رسانه‌ها مطرح کنند، من حتماً موضوع را در کانون وکلا پیگیری می‌کنم.

print

پاسخی بگذارید