تاریخ: ۲۳:۱۶ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸

معاون هنری و امور سینمایی گیلان بیان کرد: اکران همزمانی فیلم های سی و نهمین جشنواره فجر از پانزدهم بهمن ماه با ۳۰ درصد ظرفیت سینما ۲۲ بهمن رشت آغاز شده و فیلم های "شیشلیک " و " ابلق" موجب شد تا ظرفیت تعیین شده این سینما تکمیل شود.

سید امیر مصباح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی بدلیل مقابله با شیوع کرونا ، و همچنین تعیین ظرفیت سینما برای حضور مخاطبان ، اکران همزمانی متفاوتی را برای این دوره از جشنواره فیلم فجر رقم زده است؛بطوریکه در سه روز نخست این برگزاری ۷۰۰ نفر فیلم های برنامه ریزی شده را به تماشا نشستند.
وی با بیان اینکه هر ساله تنها تعدادی از فیلم های جشنواره فجر برای اکران همزمانی به استان ها می رسید، افزود: امسال تمامی ۱۶ فیلم سودای سیمرغ به گیلان رسیده اما متاسفانه شرایط حضور همه مخاطبان سینما وجود ندارد و به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی تنها ۳۰ درصد ظرفیت سینمای منتخب برای اکران همزمان ، پذیرای مشتاقان است.
وی، با تأکید بر اینکه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا اجرا می‌شود، ادامه داد: ظرفیت سینما ۲۲ بهمن رشت ۸۴۰ نفر است که با تعیین ۳۰ درصد ظرفیت ، حداکثر می‌توانیم پذیرای ۲۵۰ تماشاگر در هر سانس باشیم.
مصباح بیان کرد: تاکنون فیلم های روشن، روزی روزگاری آبادان، زاوالا، شیشلیک ،مامان و ابلق به نمایش درآمدند که فیلم های شیشلیک به کارگردانی محمد حسین مهدویان و ابلق به کارگردانی نرگس آبیار ظرفیت تعیین شده سینما را با توجه به پروتکل های بهداشتی تکمیل کرد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همراهی با خبرهای روز همزمانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در گیلان می‌توانند به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نشانی gilan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.
۱۶ فیلم سودای سیمرغ در اکران همزمانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گیلان در دو نوبت ۱۵ و ۱۸ در سینما ۲۲ بهمن رشت و تا روز بیست و دوم بهمن ماه ،با اهتمام ویژه به پروتکل های بهداشتی اکران می شود .

print

پاسخی بگذارید