گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۰:۵۴ :: ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
صاحبان مسافرکاشانه‌های غیرمجاز به مراجع صدور مجوز مراجعه کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار فومن از صاحبان مسافرکاشانه های فاقد مجوز این شهرستان خواست برای جلوگیری از آسیب ها و تهدیدات، به مراجع صدور مجوز مراجعه و نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

حمید رضایی در دومین جلسه ساماندهی مسافرکاشانه ها و واحدهای اقامتی که با حضور فعالان حوزه گردشگری فومن برگزار شد؛ به دو قطب گردشگری ماسوله و قلعه رودخان در شهرستان اشاره و بیان کرد: فومن با برخورداری از مردمی مهمان نواز و با داشتن مواهب طبیعی و تاریخی، سالانه پذیرای حجم زیادی از مسافران و گردشگران است و اگرچه حضور مسافران سبب رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و سایر فرصت های حاصل از گردشگرپذیری برای شهرستان می شود، اما با توجه به وجود برخی چالش ها و آسیب ها نیازمند مدیریت مناسب در زمینه اقامت گردشگران هستیم و بدین منظور مسافرکاشانه ها و واحدهای اقامتی دارای مجوز مشخصی احداث شده است.
وی ادامه داد: علی رغم فعالیت و صدور مجوز برای برخی واحدهای اقامتی مسافرکاشانه ، همچنان شاهد فعالیت غیرقانونی و غیررسمی هستیم که این امر می تواند تبعات انتظامی و امنیتی ناخوشایندی برای واحدهای اقامتی و مسافران داشته باشد.
رضایی با بیان اینکه رویکرد دولت ساماندهی این واحدهای گردشگری با حداکثر همکاری و تعامل است، افزود: در صدد یم که با حداکثر تسهیل در روند اخذ مجوز، به فعالیت واحدهایی که هنوز اقدامی در این خصوص نکرده اند، رسمیت ببخشیم و آنها را از مزایای حقوقی و حمایت های قانونی موجود برخوردار کنیم.
وی در ادامه با اشاره به تردد اتباع خارجی و اقامت آنان در برخی از واحدهای اقامتی فاقد مجوز در شهرستان و با یادآوری الزامات ثانونی و قضایی مرتبط با این امر، بر لزوم آگاهی و رعایت قوانین تاکید کرد و گفت: این جلسه به منظور همکاری و همفکری درخصوص تشویق و دعوت از فعالان گردشگری شهرستان برای دریافت مجوزهای قانونی برگزار شده است.
رضایی با بیان اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی باید اطلاع رسانی و راهنمایی لازم را در این رابطه به اهالی روستا انجام دهند، افزود: ادارات مسئول نیز موظفند ضمن تسهیل در امر صدور مجوزها حداکثر همکاری را در این زمینه داشته باشند.
سرهنگ کاظمی رئیس پلیس پیشگیری شهرستان فومن نیز گفت: در مواردی متاسفانه شاهد چالش ها و آسیب های ناخوشایندی در رابطه با حضور گردشگران بوده ایم.
وی افزود: هم اکنون در شهرستان حدود یک هزار و ۲۰۰ مسافرکاشانه فصلی و دائمی وجود دارد که بخشی از مسافرکاشانه ها در این میان شناسایی شده که فاقد مجوز و تعدادی از آنان دارای مجوزهای لازم هستند.
کاظمی با تاکید بر این که دریافت مجوز و همکاری مستمر با پلیس، بسیاری از معضلات و تخلفات انجام شده را رفع می کند، افزود: عملکرد قانونمند واحدهای دارای مجوز از بروز مشکلات پیشگیری می کند لذا اخذ مجوز و همکاری با مجریان قانون، ضرورت مبرمی در فعالیت مسافرکاشانه ها و واحدهای اقامتی مختلف در سراسر شهرستان است.
وی ساماندهی افراد تابلو به دست را امری راهگشا در رفع مشکلات و کاهش آسیب های مرتبط با گردشگری شهرستان عنوان کرد و از فعالان این حوزه خواست با همکاری با سازمان میراث فرهنگی و دست اندرکاران مربوطه، در کاهش چالش های پیش روی مسئولان شهرستان به ویژه نیروی انتظامی، گام مهمی بردارند.
شهرستان فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز این استان واقع شده و جلوه هایی از جاذبه های گردشگری طبیعی و زیارتی و گوشه ای از هزاران نقش نقاش چیره دست طبیعت را نمایش گذاشته است؛ فومن شهر مجسمه های رنگین واقع در غرب گیلان، جاذبه ای از جاذبه های گردشگری این استان و مجموعه ای تاریخی و گرانبهاست. لقب شهر مجسمه ها به علت وجود مجسمه های متنوع، متعدد و با رنگ هایی شاد است که در نقاط مختلف شهر فومن نصب شده است.
هرکدام از این مجسمه ها ، نماد و سمبلی از فرهنگ و آداب و رسوم گذشته اهالی این شهر تاریخی و زیبا هستند. کلوچه سنتی فومن که از سوغات اصلی این شهرستان محسوب می شود، به دلیل متمایز بودن با سایر کلوچه ها، ذائقه بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جلب می کند.
این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و سردار جنگل است و دارای سه شهر فومن، ماسوله و ماکلوان، شش دهستان رودپیش، لولمان، آلیان، گشت، سردار جنگل و گوراب پس است. مناطق کوهپایه ای جنگلی ماسوله و قلعه رودخان مناطق نمونه گردشگری شناخته شده این منطقه است و البته شهرت جهانی نیز یافته اند.

print

پاسخی بگذارید