تاریخ: ۱۲:۵۹ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
صدای سوت توسعه ریلی در گلستان پیچید

هیات دولت با تامین 15 درصد سهم کارفرمای پروژه راه آهن مشهد -گرگان از محل صندوق توسعه ملی موافقت کرد .

سرویس سردبیری اقتصاد شمال ،پیگیری‌ها درباره پروژه راه آهن مشهد- بجنورد-گرگان بالاخره نتیجه داد و هیات دولت با تأمین 15 درصد سهم کارفرمای پروژه از محل صندوق توسعه ملی موافقت کرد.
این طرح پس از سه مرتبه آغاز و توقف عملیات اجرایی و حتی پس از خارج شدن از اولویت‌های ریلی دولت در اجرا، برای این‌که بتواند این مصوبه را از هیات وزیران بگیرد، مسیری طولانی و پر پیچ‌وخم را طی کرد و پس از مکاتبه‌های مختلف در سطح ملی و از سوی وزیر راه ‌و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل ‌و نقل زیربناهای کشور، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه و معاون اول رئیس جمهور و پیگیری‌های صورت گرفته بالاخره توانست موافقت هیئت وزیران را بگیرد.
پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور روز شنبه تصویر ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور خطاب به وزارتخانه های راه و شهرسازی، اقتصاد، کشور و سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی را منتشر کرد.
بر اساس این ابلاغیه هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد سازمان برنامه و بودجه کشور می‌تواند برای تامین 15 درصد سهم کارفرما در طرح احداث راه آهن گرگان – بجنورد و راه ‌آهن شیروان – مشهد از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) استفاده کند.

منبع:روزنامه خراسان

print

پاسخی بگذارید