تاریخ: ۱۹:۴۸ :: ۱۳۹۹/۰۸/۰۱

رئیس اوقاف و امور خیریه نوشهر، چالوس و کلاردشت با بیان اینکه امسال ۱۸ سند مالکیت توسط اداره ثبت برای موقوفات صادر شد، افزود: ۹۸سند اجاره تنظیم و منجر به انعقاد قرارداد اجاره شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ابراهیم مشایخی رئیس اوقاف و امور خیریه نوشهر، چالوس و کلاردشت در گفت‌وگویی اظهار کرد: وقف به‌عنوان یک‌ سیستم پویا و بازوی نیرومند کارکردی موثر در ساماندهی امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی و کالبدی جامعه برعهده گرفته است.
وی با بیان اینکه واقفی که وقف می‌کند نام آن در تاریخ ماندگار خواهد بود، افزود: این عمل واقفان در واقع درس زندگی برای همگان است.
رئیس اوقاف و امور خیریه نوشهر، چالوس و کلاردشت بیان کرد: سنت حسنه وقف در مسائل مختلف فرهنگی منشا برکات بسیار خواهد بود و وقف توانسته است به حل مشکلات و آبادانی جامعه کمک کند.
مشایخی یادآور شد: روحانیون و امامان جماعت مساجد باید قرارگاه فرهنگی مساجد را فعال کنند تا تمام نیازهای مردم ازطریق مسجد رفع شود.
وی ادامه داد: وقف کردن صفات رذیله مثل حرص و دنیاپرستی را ریشه‌کن می‌کند و قناعت و نوع‌دوستی را می‌پروراند و تعاون و کمک‌رسانی افراد را جایگزین کشمکش و فخر فروختن می‌کند.
رئیس اوقاف و امور خیریه نوشهر، چالوس و کلاردشت تصریح کرد: ازجمله برنامه‌های دهه وقف می‌توان به دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران با ارائه گزارش عملکرد، تبلیغات محیطی در شهر به‌مناسبت هفته وقف، نشست با خبرنگاران درخصوص وقف و ارائه گزارش در فضای مجازی، اجرای نیت طرح شهید حسینی و توزیع سبد کالا در مصلای نوشهر، فعالیت‌های فرهنگی در بقاع شاخص ازطریق روحانیون در فضای مجازی و تبلیغ وقف و دیدار با واقفان شهرستانی اشاره کرد.
مشایخی با بیان اینکه امسال ۱۸ سند مالکیت توسط اداره ثبت برای موقوفات صادر شد، افزود: ۹۸سند اجاره تنظیم و منجر به انعقاد قرارداد اجاره شد.
وی اعلام کرد: طی سال جاری دو مورد وقف جدید شامل یک دستگاه آپارتمان و یک دستگاه ساختمان در شهرستان نوشهر داشتیم.

print

پاسخی بگذارید