تاریخ: ۲۱:۳۶ :: ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
صلاحیت ۷۹درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای گیلان تایید شد

دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر معادل ۷۹ درصد از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان تایید صلاحیت شدند.

مجید هاشم پور عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : از هزار و ۶۸۶داوطلب راه یافته به فرآیند اجرایی انتخابات هزار و ۳۳۵نفر در هیاتهای اجرایی و نظارت شهرستانها تایید شدند؛ ضمن آنکه صلاحیت ۳۵۱ نفر معادل ۲۱درصد داوطلبان نیز در هیاتهای اجرایی و نظارت احراز نشد.

وی با  اشاره به اینکه نتایج بررسی صلاحیت ها امروز از طریق فرمانداریها به داوطلبان اعلام شد، تصریح کرد: داوطلبانی که در هیاتهای اجرایی و نظارتی شهرستان ها صلاحیت شان احراز نشده می توانند از فردا پنجشنبه نهم تا دوازدهم  اردیبهشت ماه جاری به مدت چهار روز اعتراض خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند.

وی مدت بررسی اعتراض داوطلبان و اعلام نهایی صلاحیت ها از سوی هیات نظارت استان را به مدت ۱۳روز عنوان کرد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۷۵۹داوطلب برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۵۳شهر گیلان نام نویسی کرده بودند که ۷۳ نفر انصراف دادند.

انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

print

پاسخی بگذارید