تاریخ: ۲۳:۳۶ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
صندوق پژوهش وفناوری گیلان ۲۰ میلیاردتومان تسهیلات پرداخت می کند

مدیرعامل صندوق پژوهش فناوری گیلان با اعلام برنامه‌های حمایتی این صندوق برای تحقق «جهش تولید» گفت: هدف ما اعطای۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ تا پایان سال ۹۹ است.

دانیال سمیعی روز سه شنبه در خصوص برنامه‌های صندوق پژوهش و فناوری گیلان  در راستای تحقق شعار «جهش تولید» در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: اکوسیستم فناوری، موتور محرکه ماشین اقتصاد برای دستیابی به جهش تولید است که صندوق پژوهش و فناوری گیلان تسهیل گر و تامین کننده منابع مالی برای اکوسیستم ، جهت تحقق این مهم در استان گیلان به شمار می رود.

وی با اشاره به عملکرد صندوق پژوهش و فناوری در آغاز سال ۹۹ تا به اکنون افزود:  ظرف ۶ ماه ۳ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کردیم و این مهم جهش قابل ملاحظه ای بوده که در اکوسیستم دانش‌بنیان استان گیلان به وجود آمده است. علاوه بر این ۵۰۰ میلیون تومان ضمانت‌نامه برای تضمین و تسهیل معاملات شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده است که این شرکت‌ها به واسطه آن قراردادهای مختلفی را با صنایع بزرگ و دستگاه‌های اجرایی منعقد و بخشی از نیازمندی‌های استان را تأمین کرده‌اند.

سمیعی با اشاره به دیگر اقدامات صندوق پژوهش و فناوری در زمینه سرمایه‌گذاری و کمک‌های بلاعوض خاطر نشان کرد: در ۶ ماه آغاز سال ۹۹ بیش از ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر انجام داده‌ایم و کمک‌های بلاعوض متنوعی را به منظور تقویت توان مدیریت کسب و کار، در قالب برنامه‌های مختلف از جمله شرکت در نمایشگاه‌ها، مشاوره، آموزش و عارضه‌یابی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است .

دانیال سمیعی همچنین افزود: اقدامات مؤثر و چشمگیر صندوق حمایت مستقیم از ۱۰۰ عنوان متخصص شغلی در شرکت‌های دانش‌بنیان و غیر دانش بنیان گیلان بوده است و برنامه داریم با گسترش فعالیت‌های صندوق در سال جدید اتفاقات مؤثرتر و بزرگ‌تری در این زمینه انجام دهیم و امیدواریم ثمرات اقدامات نیمه اول ۹۹ را نیز در نیمه دوم ۹۹ و سال ۱۴۰۰ شاهد باشیم که در راستای این مهم ، امکان معرفی برخی متخصصان به این شرکتها وجود دارد.

به گفته مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان در راستای رفع گلوگاه های اقتصادی، صنعتی و ملی، صیانت از بازار داخلی و ارتقای بازار و بهبود محیط کسب و کار، برنامه هایی نظیر ارتقای تاب آوری ملی جهش تولید در خوشه های صنعتی اولویت دار ، ارتقای فناوری های کلیدی در حوزه امنیت و سلامت غذایی ، رفع نیازهای گلوگاهی شرکت های بزرگ و توسعه فناوری های راهبردی دیجیتال و هوشمند ، رفع موانع فعالیت کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپها در میان مدت و دو اصل ارتقای توان داخلی در حوزه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و ارتقاع صادرات محصولات دانش بنیان از برنامه های بلند مدت این صندوق محسوب می شود.

سمیعی بیان کرد: هدف ما تا پایان سال ۹۹ اعطای بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان است، که این می‌تواند جهشی در راستای تولید در شرکت‌های دانش‌بنیان استان گیلان باشد.

وی با تأکید بر اینکه این میزان تسهیلات مستقیماً در رشد تولید شرکت‌های گیلان تأثیرگذار است، اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در سود و ضرر واحدهای متقاضی شریک خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشرو در راستای تحقق شعار سال ۹۹ گفت: برنامه‌ریزی ما اختصاص بیش از ۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر و پر ریسک است و سرویس‌های متنوعی برای جذب صاحبان سرمایه پیش‌بینی کرده‌ایم تا تضمینی برای سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌بنیان باشند.

سمیعی همچنین در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های صندوق پژوهش و فناوری گیلان در سال ۹۹ حمایت از انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان در این خصوص توضیح داد: این حمایت در قالب کمک بلاعوض و به منظور تقویت همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی و پژوهشی تحت عنوان کمک هزینه تحقیق و توسعه انجام خواهد شد و در این برنامه تحقیق و پژوهش در زمینه فناوری‌های نوظهوری از جمله رفع نیازهای کشور به فناوری های پیشرفته حوزه اقتصاد و هوشمند سازی ، توسعه زیر ساخت های فناوری آینده ، توسعه فناوری های هوش مصنوعی ، ارتقای کیفیت محصولات غذایی ، توسعه فناوری های نوین به ویژه در حوزه هایی نظیر نهادهای اصلی کشاورزی ، واکسن های اولویت دار دام و طیور ، افزودنی های خوراکی و پروبیوتیک ها در اولویت قرار دارد.

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان که از آذر ماه ۹۸ شروع به کار کرد ، موسسه مالی و اعتباری خصوصی است که نصف سهام آن در اختیار دانشگاه گیلان ، پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی، و نیم دیگر سهام آن در اختیار شرکت های سرمایه گذاری خصوصی قرار دارد.

ارائه تسهیلات و جذب مبالغ، توانمندسازی شرکت های دانش بنیان از طریق آموزش، راهبری و ارزیابی وارائه خدمات سرمایه گذاری خطر پذیر از وظایف این صندوق است.

پژوهشگران و فناوران می توانند طرح های خود را برای دریافت تسهیلات، ضمانتنامه بانکی و یا مشارکت در سرمایه گذاری برای بررسی های لازم از طریق آدرس www.gilanfund.ir  برای صندوق ارسال کنند.

print

پاسخی بگذارید