تاریخ: ۲۲:۰۵ :: ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
صیادان مازندرانی بنزین دولتی می خواهند

صیادان عضو شرکت‌های تعاونی صیادی پره استان مازندران با توجه به افزایش قیمت بنزین،خواستار تامین سوخت به نرخ دولتی شدند.

صیادان عضو شرکت‌های تعاونی صیادی پره استان مازندران با توجه به افزایش قیمت بنزین،خواستار تامین سوخت به نرخ دولتی شدند.

متوسط مصرف ماهانه سوخت بنزین هر یک از شرکت تعاونی صیادی پره استان مازندران  ۲هزارو ۵۰۰لیتر است که همزمان با افزایش قیمت بنزین،قایق های موتوری  شرکت های صیادی به علت نداشتن کارت سوخت با قیمت آزاد سوختگیری می کنند.

چهار هزار و ۲۰۰ماهیگیر در قالب ۵۴ شرکت تعاونی پره کار صید را در سواحل مازندرانی دریای خزر هر ساله از بیستم مهر ماه آغاز می کنند که  هر یک از این شرکت های تعاونی سه تا چهار فروند قایق موتوری برای انجام فعالیت پره کشی در اختیار دارند.

یکی از ماهیگیران عضو شرکت تعاونی پره در شهرستان فریدونکنار گفت که هر روز سه فروند قایق موتوری در پره کشی مورد استفاده قرار می گیرد که روزانه حدود ۸۰ لیتر برابر با ۲۱۰ هزار تومان بابت بنزین پرداخت می شود.

ابوالفضل یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزهایی که هوا و وضعیت صید مناسب تر باشد ، با افزایش تعداد پره کشی ، مصرف بنزین نیز بیشتر می شود و این موارد را در  ۲ ماهه آخر فصل صید ( اسفند و فروردین سال آینده ) بیشتر داریم.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش محسوس درآمد ماهیگیران به دلیل کم شدن سرانه صید و تعداد زیاد سهامداران ، افزایش قیمت بنزین  سبب کم شدن درآمد ماهیگیران شده است.

این ماهیگیر گفت که من به نمایندگی از ماهیگیران مازندران از شیلات استان خواستار تامین سوخت بنزین به قیمت دولتی یکهزارو ۵۰۰ تومانی هستم.

print

پاسخی بگذارید