تاریخ: ۱۳:۲۵ :: ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
ضربه جام جهانی فوتبال به اقتصاد جهان +تصویر

صندوق بین المللی پول اعلام کرد در زمان پخش بازی های جام جهانی میزان بهره وری در برخی از کشورها کاهش پیدا می کند که این موضوع به اقتصاد آنها آسیب می زند.

به نقل از وب سایت ای ام اف، صندوق بین المللی پول در گزارشی به بررسی جام جهانی و بهره وری پرداخت. در این گزارش، بهره وری به میزان مفید بودن هر شخص در هر ساعت نسبت داده می شود که در طول بازی های جام جهانی آسیب می بیند و این مسئله همچنین بستگی به آن دارد که شخص در کجا زندگی می کند.

صندوق بین المللی پول در نمودار زیر به بررسی دور بودن افراد از بازی ها و اختلاف زمانی آنها با بازی های جام جهانی و نیز تاثیر احتمالی آن بر روی بهره وری افراد در محل کار می پردازد.

برای مثال، مدیران شرکت ها در بخش های قابل توجهی از آسیا و استرالیا به دلیل شروع شدن بازی ها در شب می توانند استراحت کنند؛ در حالیکه کارفرمایان در برزیل به دلیل شروع شدن بازی ها در روز با مشکلاتی روبرو می شوند و بهره وری کارگران به دلیل توجه آنها به بازی ها کاهش پیدا می کند و ممکن است که برخی از آنها هم اخراج شوند وعلت این مسئله به اختلاف زمانی بین مسکو و ریو بر می گردد که برزیل بیش از ۶۰ ساعت از مسابقات جام جهانی را به وقت ریو در ساعات اداری پخش می کند.

بر پایه این گزارش، بهره وری معنی گسترده ای دارد که به میزان ارزش متوسط ساعت کار بر می گردد که برای اقتصاد سو

print

پاسخی بگذارید