تاریخ: ۱۹:۱۵ :: ۱۳۹۷/۰۵/۱۵

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ابتکارهای مختلفی در حوزه اجاره، مالیات بر خانه های خالی و مستغلات، معافیت‌های مالیاتی برای ساخت خانه های کوچک متراژ و معافیت مالیاتی اجاره‌ واحدهای کوچک اجرا می شود.

عباس آخوندی‌ در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان یک نمایشگاه بسیار بزرگ و عظیمی است، اظهار داشت: در این نمایشگاه تعدادی از شرکت‌های بزرگ صنعتی خارجی به صورت مستقیم و تعدادی از نمایندگان آنها نیز به صورت غیر مستقیم حضور دارند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه مسکن اظهار کرد: ابتکارهای مختلفی در حوزه اجاره، مالیات بر خانه های خالی و مستغلات، معافیت‌های مالیاتی برای ساخت خانه های کوچک متراژ و معافیت مالیاتی اجاره‌ واحدهای کوچک ‌متراژ و پیشنهادهایی در حوزه بانک در دستور کار داریم که مراحل تصویب خود را در دولت، مجلس و شورای پول و اعتبار طی می‌کنند و به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نشان دهنده توان بزرگ تولید کشور در این حوزه به شمار می‌رود، گفت: برخی از شرکت‌های ساختمانی‌ از جهت فناوری، زیبایی و طراحی قدرت رقابت بین‌المللی دارند.

آخوندی بیان داشت: اغلب صنعت‌گران فعال در صنعت ساختمان در بازارهای بین‌المللی حضور دارند و این به معنای آن است که می‌شود بر روی صنعت ساختمان حساب کرد. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خوشبختانه‌ امسال شاهد رشد ساختمان سازی هستیم و امیدوارم که بتوانیم امسال در بخش تولید و ساختمان سازی پیشرفت کنیم. وی از ایجاد ظرفیت‌های بزرگ اشتغال در این حوزه خبر داد و گفت: صنعت ساختمان به عنوان یک پشتیبان در بخش اشتغال می‌تواند زمینه‌ساز کاهش نرخ بیکاری باشد.

print

پاسخی بگذارید