تاریخ: ۱۲:۳۸ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۱

مازندران از نگاه موسیقایی از جمله استان های پیشگام به شمار می آید به طوری که طنین صدای موسیقی محلی گروه های فعال آن در سراسر استان های شمالی طنین انداز می شود .

سرویس فرهنگی اقتصاد شمال ؛گروه موسیقی ماهتو  به سرپرستی کمال محمدی متشکل از نوازنده های مختلف برای اجرای کنسرتی در جویبار آماده می شوند .

سرپرست گروه هنری موسیقی ماهتو مازندران گفت: موسیقی استان باید تغییر کند تا مخاطبان بیشتر به ویژه نوجوانان و جوانان بیشتر جذب این هنر شوند.

وی افزود:این گروه درچهارم  آذر ماه هم‌زمان با ولادت حضرت محمد صلی الله علیه واله در سالن فرهنگیان شهرستان جویبار به اجرای برنامه می پردازد.

محمدی ادامه داد:در اجرای این کنسرت دو هدف را دنبال کردیم که نخست استفاده از جوانان هنرمند و دوم ترویج موسیقی فولکلور مازندرانی و مردم پسند بوده است.

سرپرست گروه موسیقی ماهتو ادامه داد : تا پایان سال ۹۷ یک آلبوم موسیقی مازندرانی که با اشعار به روز است و قطعاً مورد اقبال عمومی قرار خواهد گرفت روانه بازار خواهد شد.

وی از برنامه‌های  آتی این گروه خبر دادو اعلام کرد:در سال ۹۸ اجرای کنسرت‌های مختلف استانی و کشوری، ضبط آلبوم جدید و راه‌اندازی گروه موسیقی مناطق را در برنامه کاری خود خواهیم داشت.

سرپرست گروه هنری موسیقی ماهتو یادآور شد :گروه موسیقی ماهتو به مدت ۴ سال است که فعالیت می‌کند و بیشترین اجرا در صدا و سیمای مازندران در این مدت به این گروه هنری اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه برادران و خواهران محمدی با هم افزایی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: به دلیل افزایش تعداد نوازنده و خواننده در این خاندان برادران، خواهران و فرزندانشان به چند گروه تقسیم شدند.

محمدی گفت: اجرای کنسرت ویژه بانوان، برگزاری آیین نوروز خوانی و اجرای کنسرت در شهرستان ها، کشور و خارج از کشور از دیگر برنامه‌های این گروه هنری موسیقی در آینده نزدیک است.

وی با بیان اینکه مسئول شهرستان جویبار این گروه هنری موسیقی را تا کنون حمایت کردند، از دیگر مسیولان خواست برای ماندگاری بیشتر موسیقی مازندرانی هنرمندان استان را بیشتر حمایت کنند.

به گفته محمدی، گروه موسیقی ماهتو دراجرای کنسرت خود  در جویبار  از سازهایی مانند لله وا، کمانچه، سرنا، قرنی، تار، دوتار، عود، دف، دایره، نقاره، لگن، نی و سنتور استفاده خواهد کرد.

کنسرت گروه هنری ماهتو همزمان با میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) ۴ آذر ماه امسال ساعت ۱۹ عصر در سالن مرحوم شریفی (فرهنگیان) جویبار برگزار می‌شود.

print

پاسخی بگذارید