گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۵:۴۹ :: ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
عجیب ترین و مرموزترین حوادث اتفاق افتاده در جهان

در این مطلب با مجموعه ای از عجیب ترین و مرموزترین وقایع جهان آشنا خواهید شد.

مدتهای زیادی است که دانشمندان و محققان سعی در یافتن جوابی برای اسرار دنیای طبیعت می کنند، ولی با وجود تمام تلاشها و تحقیقات شبانه روزی و مجدانه، برخی از این رویدادها، ذهن و فکر تیزترین دانشمندان را هم به خود مشغول کرده است.این عجایب شامل نورهای عجیبی که قبل از وقوع زمین لرزه در آسمان ظاهر می شود، مهاجرت پروانه های ملکه،گوی های سنگی کاستوریکا،صخره هایی که به طور ناخودآگاه به زمین سقوط می کنند، از این جمله می باشند

نورهایی از آسمان که قبل از زمین لرزه رخ می دهد

از مجموعه عجیب ترین حوادث جهان این نکته گفته میشود که لحظاتی قبل از وقوع زمین لرزه نورهای عجیبی در آسمان مشاهده می شود. گفته می شود، وجود این نورها در آسمان وقبل از زمین لرزه ،هیچ دلیل مشخصی ندارند و برخی مواقع همراه با ارتعاشات زمین لرزه می باشند.انوار زمین لرزه ای که صفحات بسیاری را در دنیای مجازی و اینترنت به خود اختصاص داده است در رنگ های بسیار متنوعی از قبیل قرمز،سفید ،آبی و به شکل نور های کروی و لرزان ظاهر می شوند.این در حالی است که یکی از فیزیکدانان سازمان ناسا در سال ۲۰۰۳ اظهار داشت که انوار زمین لرزه در اثر فعالیت های الکتریکی در صخره ها ایجاد می شوند.

جالب‌ترین و مرموزترین حوادث جهان+ تصاویر

خطوط مرموز صحرای نازکا

خطوط نازکا مجموعه ای از اشکالی است که در صحرای نازکا، کشیده شده است.این صحرا در دشت بایری واقع شده است که بین شهرهای نازکا و پالیا در پرو قرار دارد.این خطوط شامل اشکال گسترده ای است که توسط مردم باستانی پرو بر روی شن و ماسه ها کشیده شده است، اما هنوز هیچ کسی علت ترسیم این خطوط را نمی داند.

به نظر می رسد که خطوط نازکا در فاصله زمانی تقریبا ۵۰۰ ساله قبل و بعد از میلاد حضرت مسیح کشیده شده باشند. در لیست یکی از مرموزترین وقایع جهان گفتنی است که این خطوط را نمی توان به صورت منسجم تشخیص داد، از این رو حدس زده می شود که مردم نازکا هرگز نتوانستند کاری را که خلق کرده اند به صورت یکپارچه مشاهده کنند. چگونه و با چه وسیله ای چنین خطوط و اشکال منظمی را به وجود آورده اند نیز همچنان در پرده ای از ابهام پوشیده و سر به مهر مانده است.

جالب‌ترین و مرموزترین حوادث جهان+ تصاویر

مهاجرت پروانه های ملکه

انسجام و اتحاد پرواز دسته جمعی و گروهی این حشرات زیبا دیدنی و قابل تحسین است. پروانه های ملکه یکی از منحصر به فردترین حشرات روی زمین به شمار می آیند که قابلیت های پرواز بی نظیری دارند.در حقیقت می توان آنها را از جمله ماهرترین موجودات زمین در زمینه مهاجرت به شمار آورد. هر سال میلیون ها پروانه ملکه واقع در شمال آمریکا، در فصل زمستان مسافت ۲۰۰۰ مایل را به سمت جنوب این کشور طی می کنند،اما کسی نمی داند که پایان مهاجرت آنها به کدام سرزمین ختم می شود و در کدام منطقه استقرار می یابند.

جالب‌ترین و مرموزترین حوادث جهان+ تصاویر

صاعقه کروی

احتمالا همگان صاعقه را در آسمان در هنگام باران و طوفان دیده ایم.اما این بار سخن از شکل جدیدی از صاعقهمی کنیم، صاعقه کروی به انوار کروی شکل اطلاق می شود که هنگام توفان تندری و یا بعد از آن در آسمان ایجاد می شوند. نیکولا تسلا،مخترع برق AC،در سال ۱۹۰۴ در آزمایشگاه خود ،صاعقه کروی ایجاد کرد.گفتنی است که وی هرگز نتوانست نورهای کروی را مشاهده کند بلکه تنها توانست انوار مصنوعی تولید کند.

جالب‌ترین و مرموزترین حوادث جهان+ تصاویر

سنگ های رونده دره مرگ

سنگ هایی که متحرک هستند و از جای خود تکان می خورند.این حادثه یکی از عجیب ترین حوادث جهان و شاید مرموزترین وقایع جهان این روان بودن سنگ ها، به یک پدیده ناشناخته زمین شناسی اشاره دارد که در بستر دریاچه خشک ریسترک پلایا واقع شده است.این دریاچه در شمال غربی صحرای معروف دث ولی یا دره مرگ، و در نزدیکی صحرای نوادا قرار دارد.در این فرآیند سنگ ها،بدون دخالت عوامل انسانی و حیوانی،به مرور زمان و به آهستگی مسافت های نسبتا طولانی را طی کرده و رده هایی از خود به جای می گذارند.نیرویی که باعث حرکت این سنگ ها می گردد. این مورد از مرموزترین  همچنان ناشناخته مانده و موضوع تحقیق دانشمندان است. آیا به نظر شما این پدیده عجیب نیست؟

جالب‌ترین و مرموزترین حوادث جهان+ تصاویر

طنین آزاردهنده در گوش انسان ها

گاه صداهایی از محیط بگوشمان میخورند که کمی گوشمان را آزار میدهند. ولی صدایی در برخی محلهای بخصوص وجود دارد که در نوع خود با اینکه آزار دهنده می باشند، جالب هم هستند.این صدای وزوز آزاردهنده که در مکان های مختلف جهان از جمله بریستول شنیده می شود فرکانس پایینی دارد و از هر ۲۰ نفر به گوش ۱ نفر می رسد.این در حالی است که صداهای گوش خراش تنها ساکنان محلی را تحت تاثیر قرار می دهد.از آنجایی که نشنیدن این صداها دلیل بر نبودن آنها نیست، برخی از دانشمندان این صداهای آزار دهنده را به خروش امواج نسبت داده اند.

جالب‌ترین و مرموزترین حوادث جهان+ تصاویر

جیرجیرک دشتی منحصر بفرد

در مجموعه عجیب ترین حوادث جهان و مرموزترین وقایع جهان هم نوعی جیرجیرک جالب وجود دارد که با نام CICADA نیز شناخته می شود به طور ناگهانی از خواب ۲۰ ساله خود در محیط نسبتا تاریک، بیدار می شود تا جفت خود را پیدا کند.این حشره اغلب ساکت و منزوی است و بیشتر زمان خود را در زیر زمین سپری می کند، اما بیدار شدن آن با سر و صدا همراه است.جیر جیرک های دشتی تا ۱۷ سالگی بالغ نمی شوند، اما در این زمان آنها از زیر زمین بیرون آمده و به جستجوی جفت خود می پردازند.

جالب‌ترین و مرموزترین حوادث جهان+ تصاویر

گوی های سنگی عجیب

در دهه ۱۹۳۰ هنگامی که اهالی کاستاریکا به دنبال مکان مناسبی برای پرورش موز در جنگل های انبوه این کشور می گشتند، با صحنه عجیبی مواجه شدند. آنها تعداد زیادی توپ های سنگی کروی در میان جنگل کشف کردند که اندازه آنها متفاوت بود و برخی از توپ ها بسیار غول پیکر بودند. هنوز مشخص نیست که چرا افراد مستعمره کاستوریکا این توپ های سنگی بزرگ را ساختند و همچنین رکوردهای ثبت شده ای در مورد فرهنگ اقوامی که این توپ ها را ساخته اند نیز در دسترس نمی باشد. همینطور نحوه انتقال این سنگ های غول پیکر که حتما کاری شاق بوده است.

جالب‌ترین و مرموزترین حوادث جهان+ تصاویر

کشف بقایای انسان ها در مکان های اشتباه

از زمان پیدایش نظریه تکامل در قرن ۱۹،دانشمندان همواره با اکتشافات شگفت انگیزی رو به رو بوده اند که با این نظریه مخالفت داشت. عجیب ترین این اکتشافات مربوط به فسیل انسان هایی است که در مکان هایی اشتباهی قرار گرفته اند.انگشت های فسیل شده و جای پاهای این انسان ها ،نشان دهنده مناطق جغرافیایی و زمان باستان شناسی است که متعلق به انسانها نمی باشد. در لیست مرموزترین وقایع جهان بدانید که یکی از اشتباهاتی که در زمینه فسیل ها پیش آمده است مربوط به جمجمه یک انسان می باشد که در روستای پیلت دوانانگلستان یافت شده است.

 

منبع:وبسایت همگردی

print

پاسخی بگذارید