تاریخ: ۶:۲۲ :: ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
عرضه ۱۱.۴۴ درصد سهام بیمه اتکایی امین در فرابورس

بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام بیمه اتکایی امین روز جاری از سوی سازمان خصوصی سازی در فرابورس عرضه می‌شود.

سازمان خصوصی‌سازی  روز جاری بر اساس برنامه از پیش اعلام شده قصد دارد بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام بیمه اتکایی امین شامل ۲۸۵ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۸۷۲  سهم در بورس اوراق بهادار عرضه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت پایه تعیین شده برای هر سهم بیمه اتکایی امین برای این عرضه، قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۴۳۲ریال کمتر نباشد، اعلام شده است.

این گزارش می‌افزاید: سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام که به وکالت از سوی وزارت اقتصاد امروز در در فرابورس عرضه می‌شود نیز ۱۲ میلیارد و ۲۸۶میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۲۲ ریال تعیین شده است.

همچنین عملیات بیمه اتکایی از داخل یا خارج از کشور در انواع رشته‌های بیمه مهمترین موضوع فعالیت های بیمه اتکایی امین اعلام شده که قرار است بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام آن به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ سال روانه میز فروش فرابورس شود.

آخرین اطلاعات مالی

این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بیمه اتکایی امین که با نماد «اتکام» در بازار عادی فرابورس فعال است، باز و هیچ گره معاملاتی برای آن وجود ندارد. همچنین آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت بیمه ای ۴.۴۷ مرتبه و «EPS» آن نیز ۲۴۱ ریال در آخرین صورت های مالی درج شده است.

سهامداران عمده

افزون بر این بر اساس گزارش اقتصاد گستر شمال  پنج سهامدار عمده بیمه اتکایی امین، شامل « بیمه ایران با ۱۷.۹۵۰ درصد، بیمه آسیا با ۱۵.۲۷۰ درصد، سرمایه گذارهای خارجی ایران با ۱۱.۴۳۰ درصد، بیمه دانا با ۱۰.۰۴۰ درصد و توسعه کسب وکارسبا با ۹.۹۸۰ درصد» است.

print

پاسخی بگذارید