گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۸:۲۵ :: ۱۳۹۸/۱۱/۰۵

استاندار گیلان با اشاره به عملکرد بانک های استان از لحاظ پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان گفت: تسهیلات پرداخت شده در تبصره ۱۸ راضی کننده نیست ؛ چرا که از ۵۶ طرح معرفی شده ، ۳۳ طرح در بانک ها مصوب شده و فقط به ۱۴ طرح تسهیلات پرداخت شده است .

ارسلان زارع روز شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان در رشت با اشاره به عملکرد دستگاه های مرتبط این پروژه ها اظهار داشت : در مجموع از ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی استان در سامانه یکپارچه اقتصاد مقاومتی پیشرفت فیزیکی فصل پاییز و زمستان مان نسبت به دو فصل بهار و تابستان خوب بوده که از ۱۴ درصد رشد در این فصول به ۶۲ درصد در حال حاضر رسیده است.

وی جایگاه گیلان را در اجرای  مصوبات اقتصاد مقاومتی در کشور ششم عنوان و بیان کرد: با توجه به پروژه های نیمه تمام موجود  در استان  باید تلاش شود تا  این طرح ها هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به تصویب پروژه های جدید اقتصاد مقاومتی در استان تا بیست و پنجم بهمن ماه گفت: پروژه های اقتصادی که  از سوی دستگاه ها قرار است ، مصوب شود باید با رویکرد اشتغالزایی و برطرف کردن مشکلات مردم باشد.

زارع با بیان اینکه به منظور به سرانجام رساندن پروژه ها ، سیاست بر کاهش تعداد پروژه های مصوب است ، افزود: دستگاه های اجرایی باید این پروژه ها را تا پانزدهم بهمن ماه جاری معرفی کنند و ضمن  هماهنگی های لازم برای معرفی این طرح ها ، پروژه ها مطابق با اسناد بالادستی باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید در طرح هایی که قرار است معرفی شوند ، مشارکت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاری های جدید مورد نظر باشد و طرح های دانش بنیان در  اولویت و مورد توجه قرار بگیرد.

 وی با اشاره به  تلاش های انجام شده برای به ثمر رساندن مصوبات اقتصاد مقاومتی  طی امسال اظهار کرد: ۷۰ درصد مصوبات اقتصاد مقاومتی استان اجرایی شده که این میزان  تا حدودی مطلوب است .

 استاندار گیلان  خاطر نشان کرد: انتظار دارم تا ظرف فرصت باقی مانده تا پایان بهمن ماه رشد قابل ملاحظه ای داشته باشیم و ۱۰ درصد به ۵۰ درصد رشد در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ برسد.

وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی  از تعهدات استان و مشوق بیمه ای برای کارفرمایانی که فارغ تحصیلان دانشگاهی را طی مدت مشخص شده در واحد تولیدی  خود به کارگیرند ، گفت: از ۷۵۰ نفر، تا کنون از  ۲۱۹ نفر معرفی شده برای طرح های مشوق های بیمه ای ، ۵۱ نفر مشغول شدند که این عملکرد نیز راضی  کننده نیست.ضمن آنکه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با ۴۶.۳ نسبت به طرح های ارسالی نیز مطلوب نیست.

زارع با تاکید بر اینکه پسماند همچنان اولویت اول استان است ، گفت: برای پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی آنها زیر ۳۰ درصد و پسماند که اولویت اول استان است ، انتظار می رود دستگاه ها و شهرداری رشت برای موضوع پسماند سراوان همچون شش ماه گذشته اهتمام داشته تا بتوان براساس موعد مقرر مشکل پسماند استان را برطرف کرد.

 وی با اشاره به پیش بینی احداث دو خط جدید در مجموع با ظرفیت یک هزار تن ، برای رفع مشکل پسماند افزود: انتظار دارم که بهسازی و به روز کردن خط ۲ این  پروژه  تا پایان سال اجرایی شود .

زارع  با اشاره به پروژه های دیگری در عرصه پسماند از شرق تا غرب استان تصریح کرد:  این امر نیاز به پیگیری مستمر دارد و بر اساس پیگیری های انجام شده ، تخصیص هم وجود خواهد داشت.

استاندار گیلان  با تاکید بر ضرورت پیگیری های مستمر برای حل معضل پسماند استان خاطر نشان کرد: مردم سراوان رشت همکاری و صبوری خوبی در مورد موضوع پسماند داشتند و باید به پاس این صبوری  در اجرای پروژه و حل مشکل  شهروندان تسریع شود .

print

پاسخی بگذارید