تاریخ: ۲۳:۳۸ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
عملیات ساخت راه‌آهن رشت به آستارا از سر گرفته شد

استاندار گیلان گفت: عملیات ساخت راه‌آهن رشت به آستارا به منظور تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب، با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از سر گرفته شد و به زودی میدان اجرای این پروژه گسترده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ارسلان زارع روز سه شنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا اظهار کرد: راه آهن رشت – آستارا نه تنها برای استان و کشورمان بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان اهمیت دارد و تکمیل کریدور شمال-جنوب با پیگیری های دولت در دست اجراست.

وی بیان کرد: به زودی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، از روند اجرای این پروژه به منظور تسریع آن بازدید خواهیم کرد و تلاش برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد، جزو برنامه های دولت در گیلان است.

وی گفت: جلسات مربوط به کمیته صادرات غیرنفتی در آستارا با تکیه بر استفاده از ظرفیت های داخلی استان و رفع موانع موجود، باید به صورت مستمر تشکیل شود و تولید کالاهای صادرات محور مدنظر واحدهای صنعتی باشد.

استاندار گیلان افزود: وجود مناطق گردشگری و مهمان نوازی مردم از دلایل ورود مسافران به گیلان است و اگر همراهی و مشارکت مردم نبود، در میدان مدیریت کرونا با مشکلات زیادی مواجه می شدیم.

زارع ادامه داد: با توجه به ظرفیت بی شمار آستارا در حوزه های اقتصادی و گردشگری، نباید نرخ بیکاری در این شهرستان دو رقمی باشد و مدیران محلی، بسترهای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای اشتغالزایی فراهم کنند.

وی بیان کرد: هم افزایی بیشتر برای تقویت صنایع تبدیلی و برندسازی کالاهای مختلف جهت حضور موفق در بازارهای اوراسیا از طریق مرز آستارا، باید جزو برنامه های مسئولان شهرستانی و استانی باشد.

راه آهن رشت – آستارا بخشی از کریدور ریلی شمال – جنوب ایران است که مسئولان استان گیلان به جهت اهمیت این پروژه و نقش آن در تکمیل کریدور، اجرا و تکمیل آن را با جدیت پیگیری می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان از طریق سه مرز زمینی، دریایی و ریلی در ارتباط است.

print

پاسخی بگذارید