تاریخ: ۱۹:۵۶ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۲

مصطفی نوده هنرمند گیلانی در چهارمین دوره جایزه بین‌المللی ٣۵Awards روسیه، جزو ٧٠ عکاس برتر در بخش عکس سیاه سفید شناخته شد.

سرویس فرهنگی اقتصادشمال،مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر افزود: نوده بین ١١٢ هزار عکاس از ١٧٢ کشور جهان و ٣٩١ هزار عکس ارسالی به چهارمین دوره جایزه بین‌المللی ٣۵Awards روسیه (٢٠١٨)، جزو ٧٠ عکاس برتر در بخش عکس سیاه سفید شناخته شد.

قاسم مصفا  افزود: در سال ٢٠١٧ نیز اثری دیگر از وی در بخش عکس سیاه سفید پذیرفته و به عنوان عکس روی جلد کتاب این جایزه بین‌المللی منتشر شده بود. اینجا:

وی با بیان اینکه ویژگی اصلی آثار او، مینیمالیسم و سادگی تصاویر است ادامه داد: چندی پیش، مقاله و آثاری از این عکاس گیلانی در مجله آکادمی عکاسی اروپا (آوریل ٢٠١٩) منتشر شد؛ آکادمی عکاسی بزرگترین شرکت آموزش عکاسی در اروپا با هزاران نفر از عکاسان و هنرمندان حرفه‌ای است که از آموزش برنده جایزه استفاده می‌کنند تا هر روز الهام گرفته یا آموزش دهند.

مصطفی نوده متولد ١٣۵٩ شهرستان رودبار، عکاسی خودآموخته است که جوایز و افتخارات جهانی متعددی را از آن خود کرده و عضو انجمن عکاسان ایران، عضو فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (FIAP) و عضو باشگاه عکاسان جوان است.

از جمله افتخارات وی می‌توان به کسب مدال طلای جشنواره‌های Doboj Salon و Nordic سوئد و دانمارک، روبان افتخار psa جشنواره پرسپکتیو امریکا، دیپلم افتخار تصویر سال ایران و نامزد دریافت دیپلم افتخار و جایزه جشنواره‌های ٣۵Awards روسیه و Lensculture آمریکا اشاره کرد.

تقدیر اثر در نمایشگاه گروهی در کشور یونان، چاپ اثر بر روی لباس و موسسه Klloab کشور بلژیک، برپایی نمایشگاه انفرادی در تهران، انتشار بیش از چهل اثر در گالری عکاسی جهانی وانیکس١ و چندین اثر در نشریه‌های معتبر بین‌المللی از جمله National Geography ، مجلات Minimalism و Insomnia انگلستان و نشریه‌های ZH کالیفرنیا و Procrastinate نیز در رزومه این هنرمند گیلانی وجود دارد.

print

پاسخی بگذارید