1. فرار داماد از عقد
تاریخ: ۱۳:۰۹ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۹

پسر تهرانی که مقیم آلمان است برای اینکه جشن عروسی اش برگزار نشود به آدم ربایی ساختگی دست زد.

این پسر در یک سکانس عجیب خودش را ناپدید کرد و با دادن یک پیام به مادرش ادعا کرد که او را ربوده اند.

آدم ربایی

اوایل هفته گذشته زنی سراسیمه پای در دادسرای امورجنایی تهران گذاشت و از ماجرای ناپدید شدن مرموز پسر جوانش که بتازگی از آلمان به ایران آمده است خبر داد .

همین کافی بود تا تیمی از ماموران برای تحقیقات وارد عمل شوند.

مادر نگران در ابتدا پیش روی ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و گفت: پسرم بعد از سال ها که در آلمان زندگی می کرد به ایران بازگشت و چون قرار بود با یک دختر جوان که از قبل با او صحبت کرده بودم ازدواج کند امروز صبح برای رفتن به آرایشگاه و انجام کارهای جشن عروسی‌اش از خانه خارج شد.

وی افزود: پسرم ساعت ۸ صبح به مقصد آرایشگاه از خانه خارج شد که بعد از آن به دنبال همسرش برود و او را به آرایشگاه ببرد اما عروسم با من تماس گرفت و ادعا کرد هر چه با آرش تماس می گیرد جواب نمی دهد از همان لحظه همگی نگران ماجرا شدیم و هر چه به پسرم زنگ زدم کسی پاسخگو نبود.

مادر نگران ادامه داد: همراه یکی دیگر از پسران به آرایشگاه مردانه رفتیم که شنیدم آرش از صبح به آنجا نرفته است عروسی به هم خورد و میهمان ها دلخور شدند و نمی دانیم چه اتفاقی برای او افتاده است.

این مادر گفت: ماجرای ناپدید شدن عجیب داماد کافی بود تا دست به دست این خبر به همه فامیل عروس و داماد پخش شد و جشن عقد و عروسی که همه برای آن تدارک دیده و سالن عروسی رزرو شده بود کنسل شد.

پیامکی عجیب

با این شکایت و با دستور بازپرس پرونده، تیمی از ماموران پلیس تهران برای افشای راز این ناپدید شدن عجیب وارد عمل شدند که هنوز سرنخی در دست نبود که ناگهان از سوی شماره موبایل پسر گمشده به مادرش رسید.

در متن پیام ارسالی نوشته شده بود که آرش ربوده شده است و در اختیار آدم رباها است و با توجه به این پیامک، پرونده گمشده به یک پرونده جنایی تبدیل شد و تجسس ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

بازگشت آرش

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه فردای آن روز آرش با چهره‌ای آرام و خونسرد به خانه بازگشت و همه با دیدن او شوکه شدند.

پسر جوان به آرامی ادعا کرد که هیچ آدم ربایی ای در کار نبود و تنها برای برهم خوردن جشن عروسی‌اش این سناریو را طراحی کرده است.

فرار از جشن عروسی

آرش پس از بازگشت به خانه وقتی در برای کارآگاهان ایستاد گفت: مقیم آلمان هستم و سال ها در آنجا زندگی می‌کنم از چندی قبل مادر بهانه گیری کرد و اصرار داشت تا ازدواج کنم اما خودم هنوز شرایط را برای ازدواج مساعد نمی دیدم تا اینکه خواهر و برادرم با من تماس گرفتند و ادعا کردند که حال مادرم خوب نیست و خواستند خودم را به تهران برسانم.

وی افزود: در اولین فرصت به ایران بازگشتم و وقتی به خانه رفتم دیدم مادرم حالش خوب است و فهمیدم خواهر و برادرم به بهانه مادرم مرا به ایران کشاندند و آنجا بود که پی بردم این نقشه از سوی مادرم طراحی شده است.

آرش ادامه داد: وقتی به ایران آمدم متوجه شدم مادرم از قبل با خانواده یک دختر جوان درمورد من صحبت کرده و همه قول و قرارها را گذاشته اند و منتظر من بودند. ابتدا خواستم مخالفت کنم اما به خاطر مادرم پذیرفتم تا این وصلت صورت گیرد تا اینکه به شب جشن عروسی ام نزدیک شدیم.

پسر جوان گفت: هر چه با خودم فکر کردم نتیجه ای نداشت و تصمیم گرفتم با یک داستان دروغین مانع این ازدواج شوم و صبح وقتی برای رفتن به آرایشگاه از خانه خارج شدم به یکی از شهرهای شمالی رفتم و با دادن یک پیامک از برگزاری این جشن عروسی جلوگیری کردم.

بنابه این گزارش؛‌با توجه به اینکه آدم ربایی ساختگی بود با دستور بازپرس پرونده مختومه شد.

تحلیل کارشناس / ازدواج اجباری بزرگترین اشتباه

قدرت الله هداوند کارشناس خانواده درباره ازدواج های اجباری گفت: هزاران بار تاکید می کنم ازدواج اجباری بزرگترین اشتباه بین دختر و پسران است که عاقبت هایی غیرقابل جبران دارد.

وی ادامه داد: در ازدواج های اجباری خانواده ها مقصران اصلی هستند و بیشتر شاهد هستیم دختران با دستور پدر و مادر مجبورند با پسری که آنها انتخابش کردند زیر یک سقف بروند ازدواج های فامیلی بیشتر ناشی از همین تفکرات است البته باید تاکید کنم آمار پسرانی که تن به ازدواج اجباری می دهند خیلی کمتر از دختران است و کافیست سری به دادگاه های خانواده زده باشید و حتما متوجه عمق فاجعه می شوید.

این کارشناس خانواده گفت: قتل، خیانت و در بهترین شکل طلاق یا بیماری های روحی و روانی دستاورد ازدواج های اجباری است و کمتر دیده شده است زوجین بعد از ازدواج اجباری مسیری درست را رفته باشند و این درحالی است که امروزه شاهد هستیم ازدواج های عاشقانه هم دستخوش تغییرات زیادی شده اند و گاهی برخی زندگی های عاشقانه کمتر از یک ماه تداوم ندارند.

هداوند اظهار داشت:بهتر است مجردها برای ازدواجشان یک منطق تعریف کنند و از ازدواج های اجباری و حتی ازدواج های خیلی احساسی خودداری کنند تا با بهترین انتخاب به زندگی زناشویی پردوامی برسند و عشق را هم زیر سقف خانه فراموش نکنند

print

پاسخی بگذارید