گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۷:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۳

فرمانداران شهرستان های تالش گیلان و نمین اردبیل در بازدید از راه ییلاقات همجوار، بر لزوم بهسازی راه منطقه عشایر نشین بخش حویق تالش و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در این خصوص تاکید کردند.

سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در بازدید از راه منطقه عشایر نشین بخش حویق این شهرستان گفت: عشایر حویق به دلیل نبود راه دسترسی به مناطق ییلاقی خود، به تردد از اراضی شهرستان نمین استان اردبیل مجبور هستند.

وی اظهار کرد: بهسازی حدود هشت کیلومتر راه دسترسی عشایر نمین و حویق به ییلاقات همجوار تصویب و چند مسیر دسترسی معرفی شده است و پس از بررسی و اخذ نظریه کارشناسی اداره‌های راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری، برای ساخت و بهسازی راه اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: تالش حدود ۱۱ هزار نفر عشایر دارد و اغلب آنها در مناطق هم مرز با استان اردبیل سکونت دارند و با توجه به جایگاه مهم عشایر در جامعه، برای خدمت به آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنیم.

عاطف ناصری فرماندار شهرستان نمین استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: هر چند عشایر بخش حویق تالش در حوزه استحفاظی نمین نیستند، اما خدمت به جامعه عشایر و تلاش برای رونق تولید، وظیفه همه ماست و در جهت تحقق شعار سال و بهسازی راه عشایر، با تمام توان همکاری می‌کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد که به زودی با احداث جاده مناسب و نزدیک تر برای تردد عشایر بخش حویق تالش، مشکل آنها برطرف شود.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.بخش حویق تالش با حدود ۳۲ هزار نفر جمعیت و اراضی جنگلی و کوهستانی، در همسایگی شهرستان نمین استان اردبیل واقع است.

print

پاسخی بگذارید