گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۳ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
فرماندار آستارا رسیدگی به مشکلات روستاها را خواستار شد

فرماندار آستارا گفت: رسیدگی به مشکلات روستاهای بخش های مرکزی و لوندویل در حوزه های ورزشی، بهداشتی، راه و آب مورد توجه مسئولان دستگاه های مربوطه باشد.

حسن رستم زاد روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات روستای عنبران در مسجد رسول اکرم (ص) آن روستا افزود: مطابق برنامه ریزی های به عمل آمده مشکلات بیشتر روستاهای شهرستان آستارا از نزدیک توسط مدیران دستگاه های متولی بررسی شده و با تامین اعتبار لازم نسبت به تکمیل برخی از طرح های زیرساختی اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: مدیران باید به صورت جهادی وارد عمل شوند و صادقانه در راستای حل مشکلات روستائیان تلاش کنند و حضور مستمر بخشداران برای رسیدگی به مشکلات روستاها، نگرانی های روستائیان را برطرف می کند.
وی مشارکت مردم با شوراهای اسلامی و دهیاری ها را رمز توسعه روستاها عنوان کرد و خواستار بهره مندی بیشتر از ظرفیت مردم شد.
رستم زاد از بخشداران و مدیران اداره ها خواست با شناخت کافی از مطالبات و مشکلات روستائیان، بسترهای توسعه روستاها را با برنامه ریزی برای تامین زیرساخت ها فراهم کنند.

فرماندار آستارا به صنعت گلیم بافی، کوزه گری و سفالگری مردم روستای عنبران اشاره کرد و گفت: باید هنرمندان صنایع دستی در این روستا ساماندهی و با اعطای تسهیلات لازم از آنها حمایت شود.

وی ادامه داد: راه اندازی زمین ورزشی در روستای عنبران بارها مورد درخواست جوانان قرار گرفته و وضعیت آسفالت خیابان امام این روستا نیز شایسته اهالی عنبران و روستاهای همجوار نیست.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که با افت فشار آب مواجه هستیم مالکان ویلاها در روستاها نباید از آب شرب برای پر کردن استخرهای خود استفاده کنند و در این راستا مسئولان امر باید هشدارهای لازم را ارائه بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا هم گفت: خیابان امام روستای عنبران محل تردد اهالی ۱۳ روستای مجاور و گردشگران منطقه است و طرح روکش آن باید در دستور کار قرار بگیرد.

پاشا سماپور افزود: روستای عنبران با ۷۲۰ خانوار و به دلیل برخورداری از جاذبه های بکر و اماکن تاریخی در تعطیلات تابستان میزبان گردشگران زیادی است اما سهمیه آرد اختصاص یافته جوابگوی نیاز این روستا نیست و در فصل گرم سال نیز در مناطق بالادست روستا با مشکل افت فشار و قطعی موقت آب مواجه هستیم.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید