تاریخ: ۲۲:۱۲ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
فرماندار آستارا پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری را خواستار شد

فرماندار بندر مرزی آستارا از مدیران دستگاه های اجرایی خواست، مصوبات مربوط به این شهرستان در سفر اسفند ماه ریاست جمهوری به استان گیلان را پیگیری و اعتبارات مصوب را جذب کنند.

به گزارش اقتصادشمال، حسن رستم زاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا گفت: در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان گیلان، ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه آب و فاضلاب و طرح های آبرسانی آستارا اختصاص یافته بود و مسئولان دستگاه های مربوطه، جذب و اجرای آنها را با جدیت پیگیری کنند.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۱۰ مدیر کل به آستارا دعوت و مسائل و موانع توسعه در حضور آنها بررسی شده است و مدیران مرتبط اجرای مصوبات و تصمیم ها را پیگیری کنند.
رستم زاد افزود: توسعه جامع پایانه مسافری اداره کل گمرک آستارا برای استقبال از زائران خارجی در اربعین حسینی با جدیت پی گیری و از هم اکنون، مقدمات کار فراهم شود.
وی گفت: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد از آنجائیکه هر نماینده مجلس، نماینده ملت است، مدیون شدن یک فرد حقیقی یا حقوقی به هر نامزد انتخاباتی، در اصل مدیون شدن به یک ملت است و مسئولان و مدیران از فعالیت و کاربرد امکانات اداری بر له یا علیه نامزدهای احتمالی خودداری کنند.
فرماندار آستارا گفت: برای آسفالت ۱۲ کیلومتر از راه های اصلی و معابر شهری برنامه ریزی شده است و اداره ها و نهادها در برگزاری با شکوه آئین های شب قدر، سالگرد ارتحال امام امت (ره)، گرامیداشت سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر و سایر مناسبت های ملی و مذهبی همکاری کنند.
او تکریم ارباب رجوع در اداره ها، همکاری دستگاه ها با اصحاب رسانه و مطبوعات، لایروبی رودخانه ها، بهسازی آب بندان ها و تالاب ها، همکاری در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون، مدیریت منابع و مصارف آب و انرژی، مقابله با فروش مرغ و جوجه زنده در شهرها، تامین سوخت جایگاه ها در تعطیلات پیش رو، آماده سازی طرح های سالمسازی و آمادگی شهرداری ها برای استقبال از مسافران تابستانی را خواستار شد.
امام جمعه آستارا نیز در این جلسه روحیه جوانمردی و مردانگی را لازمه هر انسان و مدیر مومن دانست و ترویج فرهنگ جوانمردی و گذشت را در جامعه خواستار شد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا گفت: غفلت از خدا موجب سختی زندگی می شود و مدیران باید با معرفت به احوال خود و تقرب به خدا، به عنوان افرادی جهادی و انقلابی در خدمت خلق باشند و به حاشیه ها اعتنا نکنند.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز تخطی از ارزش های انقلابی و اسلامی را خط قرمز این نهاد دانست و از مسئولان خواست، علاوه بر همکاری با سپاه، در صورت احساس نیاز، از خدمات این نهاد بهره مند شوند.
سرهنگ جهانبخش آرمان، ساخت و تحویل ۵۰ واحد مسکن محرومان، اهدای بیش از ۲ هزار سبد کالا به نیازمندان و دانش آموزان بی بضاعت و جمع آوری بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک های مردمی و خیران به سیلزدگان را از خدمات و عملکردهای سپاه آستارا اعلام کرد.
وی ادامه داد: ساخت نمازخانه در محور آستارا – اردبیل توسط سپاه پیگیری می شود و دستگاه های مرتبط در این راستا با این نهاد همکاری کنند.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا افزود: هدف آمریکا از تحریم ها و شیطنت در منطقه، امتیازگیری و باج گیری از برخی کشورهای منطقه نظیر عربستان سعودی است اما ایران اسلامی به پشتوانه مردم بصیر، سربلند است و دشمن از سوریه، عراق و لبنان با خفت و خواری خارج شد.
در ادامه جلسه چند تن از مسئولان اداره ها نیز از عملکرد حوزه خود گزارش ارائه کردند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید