تاریخ: ۲۲:۴۹ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۲

فرماندار آستارا گفت: این شهرستان باید باعث اشتغالزایی و رونق اقتصادی شود و در دولت تدبیر و امید، زیرساخت های توسعه آن فراهم شده است.

به گزارش اقتصاد شمال ،حسن رستم زاد روز یکشنبه در بازدید از بخش های مختلف بندر آستارا افزود: چهار سیلوی غلات و سومین پست اسکله در حال ساخت، نشانگر پویایی این واحد بندری است.
وی اضافه کرد: ساخت کارخانه آرد در محوطه بندر در دستور کار بخش خصوصی قرار دارد و توجه به زیرساخت ها باعث رونق اشتغال، صنایع مونتاژ و بسته بندی کالا خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به تاکید استاندار گیلان، با اتصال منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به بارانداز راه آهن، اقتصاد و حمل و نقل کالا متحول خواهد شد و در این راستا آماده همکاری هستیم.
رستم زاد اظهار کرد: تجار این شهرستان به حمل و نقل دریایی گرایش پیدا کرده اند و زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی آستارا باید توسعه یابد.
فرماندار آستارا گفت: این شهرستان با مرزهای دریایی، زمینی و ریلی به کانون بنادر تجاری و اقتصادی تبدیل شده است و باید متناسب با این ظرفیت ها، زیرساخت ها تکمیل شود.
رستم زاد افزود: آستارا دارای چشم انداز روشنی در مسیر توسعه است اما به همراهی مسئولان جهت تسریع اجرای طرح های مهم نیاز دارد.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و 500 تنی طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و دو میلیون تن به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید