تاریخ: ۲۰:۱۵ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
فرماندار: تیر پارک کامیون‌های تجارت خارجی در آستارا احداث می شود

فرماندار آستارا گفت: احداث تیر پارک برای توقف و ساماندهی کامیون‌های حوزه صادرات و واردات در این منطقه در دستور کار است و قطعه زمینی برای این منظور در پشت پایانه بار مشخص شده است.

عباس صابر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ساخت تیر پارک، امکان توقف طولانی کامیون ها و اسکان رانندگان آنها فراهم و با توجه به دریافت هزینه های متعارف و قانونی از رانندگان، فعالیت تیرپارک سبب درآمدزایی می شود.

وی افزود: واحدهای قرنطینه گیاهی و نیروی انتظامی نیز در داخل تیر پارک مستقر خواهند شد و این پروژه فرصتی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است که تا کنون چند سرمایه گذار و کارآفرین بخش خصوصی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

فرماندار آستارا ادامه داد: هر چند معطلی کامیون ها در مسیر منتهی به گمرک آستارا گاه سبب ترافیک و ایجاد مشکلاتی می شود، اما این شرایط حاکی از رونق تجارت و ترانزیت خارجی در مرز زمینی این شهرستان است.

معطلی و صف کامیون ها از ورودی شهر آستارا تا در ورودی گمرک از اسفندماه سال گذشته در پی شیوع کرونا و اعمال محدودیت تردد از سوی جمهوری آذربایجان شروع و در آبان و دی ماه امسال نیز بر صف کامیون ها افزوده شد و پارک این خودروهای بزرگ در گوشه و کنار و داخل برخی محلات، مورد انتقاد برخی اهالی قرار گرفته است.

شیوع ویروس عالمگیر کرونا علاوه بر وارد کردن خسارات جانی و مالی به همه کشورها، ترددهای بین مرزی را نیز محدود کرده و گمرک جمهوری آذربایجان با گیلان نیز ترخیص کامیون ها را در آستارا با کندی انجام می دهد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده و با داشتن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان،  از مبادی مهم واردات و صادرات ایران است.

print

پاسخی بگذارید